En pallplats för årets julkalender

Ja, nu tycker jag att det har gått så många avsnitt att jag på allvar kan betygsätta årets julkalender, Hotell Gyllene Knorren. Och Jag tror banne mig den kniper tredjeplatsen, bakom Mysteriet på Greveholm och så klart Sunes jul. Hör bara här på två citat av Ingo, sonen i familjen Rantanen:

"Det måste vara tyst och grisfritt på hotellet annars blir det perkele sa mamma."
"Vet Tomten om hur svårt det är att vara snäll hela tiden?"

Det första citatet känner jag igen mig i, det där med att det måste vara tyst och grisfritt alltså - ibland blir det bara för mycket folk. Typ om man är dum nog att gå på stan en lördag så här strax före jul, men så dum skulle jag naturligtvis aldrig vara!
 
Och det andra citatet är ju klockrent - hur man är försöker så går det inte att vara snäll jämt och ständigt.

Dagens citat: se ovan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0