Julen 2010

Så hade man överlevt en jul till - men det var med nöd och näppe. Blev uppringd av Konsum den 23 om jobb den 24. Men jag måste erkänna att det inte var så farligt - folk var väldigt glada. Kommer hem och upptäcker att yngsta kusinen inte behagat dyka upp - vad är det för stil? Nästa år förväntar jag mig åtminstone en julkram av dig! Dessutom innebar jobbet att jag missade tomtens julverkstad och kalle anka på självaste julafton, det har aldrig hänt förut. 

Eländet fortsatte på annandagen då jag inte vann ett enda paket i julklappsleken (att jag vann två på julafton hjälpte ju inte då!). Och sen när vi skulle in på Station 8 var det bara att traska rätt in, inget viftande med leg krävdes - vilket dråpslg. Resten av kvällen var visserligen riktigt lyckad (fick dansa till både Waka Waka, Only Girl, Wild dances, Loca, Natteravn och Mikrofonkåt) men liteblev den förstörd av vakterna vid insläppet.

Misslyckades på rean idag också blev bara ett par byxor. Tröstande fick i Cissis nya lägenhet hjälpte upp situationen lite. Och egentligen känns misslyckas som ett starkt ord när man jämför med Tommys dag. Han gjorde en liten... tabbe skulle man kanske kunna kalla det. Han gick aldrig och la sig i natt utan hoppade på 05:35 bussen i Skellefteå för att åka hem. Tyvärr somnade han och vaknade inte upp förän i Happaranda så då var det bara att kliva av och vänta in nästa buss söder ut - han kom hem där strax efter fem. Han påbörjade alltså sin hemresa från Skellefteå typ halv sex i morse och kom hem 17:00.

Så om vi ska sammanfatta det hela så var nog min helg ändå bättre än Tommys.

Jag, Anna, mamma och pappa har testat spelet som mor och far fick av oss i julklapp, Absolut överens. Jag vann alla gånger (två med anna och en var med mamma och pappa)! Nedan följer en liten lista med bidrag från samtliga spelare på andra ord för snaps:

* stänkare
* ackabajsae
* tuting
* en liten djävul
* lille vän
* toitare

Ja vi är väldigt bra på sprit och sånt den här familjen.

Dagens citat 1: "I'm dilated three!" (Ross) Under spelets gång fick ämnet "Saker du tänker på när du hör förlossning" och Anna skrev detta klassiska Ross-citat, jag hade också ett citat av Ross tyvärr var det inte samma utan jag hade valt:
Dagens citat 2: "You have no idea how much that hutrs!" så det blev ingen poäng men vi vann ju som sagt i alla fall.

God fortsättning allihopa!

Kommentarer
Postat av: TOAO

bara så du vet så var du ut på juldagen!

2010-12-30 @ 22:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0