My God I'm good!

Fick jag VG på allt under förra terminen eller fick jag VG på allt?! Ibland får man flashbacks till gymnasiet, då var det ju en hel del MVG (som motsvaras av VG på universitetet).

Och på tal om flashbacks, har jag berättat om en mindre trevlig fashback som jag hade för någon vecka sedan? Vi sitter på en föreläsning/lektion och så är det en tjej som säger "Det här är säkert en dum fråga men..." Det enda som fattades var att det hela skulle ha inletts med ett "Är det bara inte jag som inte fattar?".

Mera falshbacks, idag hade jag rejäla flashbacks till latinlektionerna. Vi bestämde kasus, genus och annat besvärligt på ord från en text på fornsvenska. Lite så här "Hm, det här ordet slutar på -um, var finns -um idet här schemat och vad betyder det". Det var rätt kul när man väl kommit igång men det tog ett tag. Marianne var ju så himla söt! Kanske var det därför jag gillade den övningen.

Ikväll blir det våfflor med sylt och grädde och Louise på besök - nice!

Dagens citat: "Men vi ha ju självförtroendet, för vi har varit så bra genom åren" (Jag, ganska bra sagt eller hur!?")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0