One down...

Ja då hade man överlevt en melodifestivalpermiär till. Jag tycks minnas att jag hade tippat på tre av de fyra låtar so gått vidare - bra jobat av mig om jag får säga det själv! Mor min tyckte att det var ett svagt sartfällt men för att vara en första deltävling så tyckte jag att det var helt okej. Det brukar vara lite trögstartat.

Jag håller tummarna för att Jessica Andersson får en lätt resa i andra chansen och går till final för jisses va bra hon sjöng.

Att Salem Al Fakir gick till final är nog inte så konstigt, han var ju supersöt och han har fattat det här med sing-a-long, man kan ju i princip hela låten redan! Att han fick allra flest röster det tycker jag däremot är lite underligt men, men.

Jag ger 5+ av 5 möjliga till öppningsnummret - tipp topp!!
Pausunderhållningen ligger däremot på -, vi vill ha björn tillbaka!

Över till programledarna:
Måns Måns (aka Mums Måns): 4 - han är ju så bra!
Christin: 3 - hon verkade lite nervös, jag gissar att det släpper till nästa vecka
Dolph: Jag vill inte sätta - på en person så han får 1 men jag förstår inte hans roll och han är ju inge vidare som programledare.

Att Jenny Silver kom sist kändes ju inte som någon chock, vad höll hon på med?! Nej det var ett udda nummer, lite dom Dolph jag förstår liksom inte poängen.

Innan jag slutar ska jag dela ut en femma till nämligen till öppningsnummret! Holding out for a Hero med Charlotte Perelli, Nanne Grönwall och Sonja Aldén. Det blir inte mycket bättre!

/Oao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0