Propplösning AM

Jag erkänner att det hade låtit ännu bättre om jag hetat något i stil med Berta eller Bodli för då hade det här inlägget kunnat heta "Propplösning AB".

Läget var kritiskt i både handfat och badkar, detta trots att Anna för inte så länge sedan rensade avloppet till duschen (som alltså hör ihop med badkaret). Det rann undan så sakta att man nästan fick duscha i omgångar för att inte fylla badkaret, in och blöta sig, stänga av duschen och tvåla in sig, på med duschen och spola bort tvålen, av med duschen och in med schampot och ja ni förstår poängen.


Men finns det ingen man i huset så kan man ju inte heller dellegra skitgörat till honom. Visserligen skulle vi kunna ringa Janne (hyresvärden) men det skulle ju inte ske förrän på måndag. (Varför vi inte ringt tidigare finns det ingen bra förklaring till) Men just idag bestämde vi oss i alla fall för att så här kunde vi ju inte ha det så vi ringde mor, som för tillfället befann sig på Kappahl den lilla lurken, och frågade hur vi skulle gå till väga. Hon rekommenderade propplösning och sugpropp  - eller vad det då heter, ni vet en sån där med träskaft som man floffar med (se bilerna).



Vi sköt på det så länge vi kunde. Jag antar att det går att utläsa av bilden men jag såg inte direkt fram emot uppdraget.



Och inte Anna heller om jag säger så. Vi började med handfatet eftersom mamma nog trodde att vi skulle behöva Janne till badkaret.


För att vara miljövänliga och för att vi var lite rädda för frätskdor både på oss själva och rören som skulle rengöras så gjorde vi egen propplösning, ett recept från de där städtanterna på TV4.
1 kopp bakpulver
1 kopp salt
1kopp ättika
kokande vatten

Oj vad det pyste och väste, riktigt spännande måste jag säga.

När propplösaren gjort sitt och vi floffat lite så ta mig tusan rann det inte undan bättre! Jo och när det var så lyckat så tänkte vi att varför inte göra ett försök med badkaret också?!

Och här vill jag lova att floffandet gav resultat!


Här är jag i högsta hugg med floffen och lägg särskillt märke till mina nya långkalsonger, eftersom mina älsklingskallingar till min stora sorg drabbats av hål i rumpan var jag tvungen att köpa nya.

Nu laddar jag för Melodifestivalen, tyr att jag inte ska sjunga för jag är så förkyld att det nog låtit lite illa. Jag menar till skillnad från när jag är frisk då alltså.

Dagens citat: "Ah men säg inte jag kan detta me, jag ä ju ba fabulös!" (Dag-Otto)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0