Two down...

Deltävling nummer två är check. Och om jag minns rätt (och det gör jag för jag har kollat) så hade jag tippat vidare alla som gick vidare. Jag hade visserligen inte satt Eric Saade till Globen och han gick ju direkt så det var ju inte en felfri tippning men jag närmar mig!

Efter att ha sett alla bidrag så kändes det ändå helt rätt att Eric skulle gå till final, han var vassast igår om man räknar in framträdandet också. Jag måste säga att jag blev besviken på min förhandsfavorit Pauline, låten tog sig liksom aldrig och det kändes rättvist att hon hamnade i andra chansen.

Skönt också att slippa Dolphs taffliga programledning! Han gjorde sig bättre som pausunderhållning. Även om det inte på långa vägar håller samma klass som Björn Gustavssons pausnummer.

Öppningen var ju inte alls lika bra som förra veckan men det var inte helt oävet, lite kul så där.

Ser fram emot nästa vecka då jag tror att den här festivalen hettar till lite då ska nämligen Darin och Alcazar tävla. Så här innan jag har hört bidragen så är det mina favoriter nästa vecka.

OS har ju också dragit igång. Tyvärr gick det illa för Anna-Carin och Helena i premiären, trots bra skytte. Tråkigt både för dem och för mig som har tippat 25 medaljer till Sverige - jag behöver två medaljer per lopp av de tjejerna!

Har varit duktigt so far idag, städat och pluggat. Ska fortsätta på det inslagna spåret och ta mig till IKSU.

Ikväll är det dags för Anjas superkombination  - iihhiii!! - det bli spännande. Tror bestämt att jag tippa guld till henne i den grenen. Så kom igen nu Anja!! Åååk!

Dagens citat (som egentligen kommer från gårdagen): "Hero or Whore" Louises bidrag till nästa års melodifestival?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0