2009

Dags för en sammanfattning av förra året. Först vill jag påpeka att jag är rätt säker på att åren blir kortare, folk som gör almanackor tar i smyg bort en dag här och en dag där - jag är helt övertygad tyvärr saknar jag bevis.

Detta hände 2009:
* Jag började läsa svenska = jättekul!
* Svenska folket tappade omdömet och skickade fel låt till Eurovision song contest!
* Famlijen åkte till Nolovardo och jag åkte slalom för första gången på typ 8-10 år. (Anna åkte på mig)
* Tommy/Frida/Niklas tog studenten (de knappar in!)
* Farmor somnade in ( jag kan fortfarande inte riktigti tro på det)
* Jag jobbade hela sommaren, var endast ledig 11 dagar!
* En av mina lediga dagar ägnades åt en tripp till Storuman = drygt!
* Fegge ramlade ur badtunnan i Cissis stuga (en underbar helg i övrigt!)
* Michael Jackson dog, vet inte om jag sörjer eller inte
* Anna åkte till Teneriffa och jag blev solokvist i lägenheten
* Jag gjorde praktik med Christin, min gamla religionslärare, och kände mig för första gången som en riktig lärare
* Mamma fyllde 50 och hon och pappa åkte till Thailand, så jag och Tommy blev sambos med hus, och jag kan ärligt säga att jag styde hushållet med järnhand!
* Jenny meddelade att hon och Fegge ska ha barn - iihh va spännande!
* Min kusin Josefin ska också få barn, också det spännande men efetrsom jag redan har x-antal kusinbarn så blir det itne riktigt lika spännande
* Jul och nyår firades hemma i Byske med familj och vänner!

2009 års bästa (värsta)...

film: Monsters vs. Ailens
låt: Single ladies eller Jai Ho
fest: Den i Cissis stuga
kommentar: Jag kan inte förstå hur jag kan se så lysande ut
bok: böckerna om Mallory
koncert: Sanna, Sonja, Shirley och Månsmåns
Vänner citat: "Pivot, pivot, pivot!"
tv-serie: Det har varit tunt på tv-seriefronten så det blir nog den danska serien Livvakterna
skiva: Ja jisses jag har väl knappt köpt en skiva, inte sedan spotify dök upp i mitt liv, det blir en gammal favorit som inte finns på Spotify, Peter Jöbacks julskiva - den senare versionen
tabbe: hmm, nej jag kommer inte på någon, tyvärr betyder det nog inte att jag inte gjort några tabbar utan bara att jag har förträngt dem
fynd: ja det gick ju ganska bra nu när jag och Louise var på julrean så jag säger nog den svarta kjolen som jag köpte då, 74:50 kostade den

För er som inte var hos oss på nyårs kan jag meddela att jag föll in det nya året. Bara några minuter efter tolv halkade jag i trappen och slog ryggen, typ hela ryggen dessutom så det är lite knepigt att ligga på rygg för tillfället. Det går men man (alltså jag) får vara försiktig. Jag måste också poäntera för er som inte var här att fallet inte berodde på alkohol utan på halkiga sockar. Dessutom var jag inte den enda som föll, Fegge ramlade också! Men nu blickar jag framåt! Nedan ett par saker som eventuellt skulle kunna inträffa under 2010.

* Emma skulle kunna hitta till huset i Byske på första försöket
* Issa och Chirstoffer skulle kunna få en tokig idé och flytta till rätt ände av landet
* Jag skulle kunna vinna på lotto/triss eller liknande så jag har råd att bo kvar i lägenheten även om Anna flyttar!
* Johan Glans skulle kunna komma till Umeå eller Skellefteå så att vi fick se honom live
* Någon skulle kunna göra film av Janet Evanovich böcker (det skulle vara ett vinnande kocept!)
* Idolvinnaren skulle kunna få en upptempolåt
* Peter Jöback skulle kunna vinna Melodifestivalen
* Några utav mina vänner skulle kunna få för sig att de ska gifta sig så att jag får gå på bröllop
* Sommaren kan bli varm och jag skulle kunna vara ledig mer än 11 dagar
* Obama skulle kunna göra sig förtjänt av sitt redan vunna fredspris

Jo, jag tror ta mig tusan att 2010 kan bli ett bra år!

Dagens citat: "I'm gonna go out on a limb here and say no divorces in -99!" (Ross Vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0