Slut på jullovet

Hust och pust, varför går ledigheterna så mycket fortare än vardagarna (som i och för sig går alldeles nog fort)?
I morgon bär det av söder ut igen, hoppas på en tom buss eftersom jag har tre väskor.

Har varit lite kylslaget idag. I morse när jag skulle gå till jobbet var det -33, men jag klädde mig lager på lager och traskade iväg och tro det eller ej men jag frös bara om näsan.

Nu är det inte lika kallt längre, bara däri 20 grader det räcker alldeles nog. Men tro nu inte att jag haft panik och trott att jorden ska gå under bara för att det varit - 30 grader. Nej för det kommer inte som någon chock, jag vet att jag bor i Sverige och jag vet att sådant kan inträffa.

Låset på ytterdörren hade frusit igen imorse så mamma, pappa var nog också inblandad, fick tina upp det med hårtorken.

Dagens citat: "Det känns i min ögonbryn att det är kallt ute" (Anna A)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0