En galen dag på jobbet

Läste min kära systers blogg om hur hon haft det på jobbet igår. Och bara för att vi nu en gång för alla ska kunna konstatera att mitt jobb är jobbigare så ska jag också berätta om min gårdag.

07:00 Väckarklockan ringer (till skillnad från Annas)
07:12 Har jag znoozat (stavas det så??) tre gånger och kämpar mig upp.
07:30 Hinner inte läsa Theos tes eftersom Anna hann först till tidningen - borsta tänderna
07:35 Väljer bort linserna eftersom jag inte känner för att peta mig i ögonen, skulle eventuellt kunna göra mig blind
07:46 Anna kommer på att hon glömt packa sin lunch och jag bestämmer mig för att jag också ska ta med en liten raspeballe
07:55 Min kollega Johan kör om mig och Anna i kyrkbacken och tvingar oss att cykla över en gatubrunn - hopp!
07:57 Jag hämtar Norran på posten
07:58 Stämplar jag in och är officiellt på jobbet
08:00 Startar bakugnen
08:01 Påbörjar jag operation plocka bröd ur frysen
08:17 Operationen avklarad och första plåten är i ugnen
08:18 Dagens andra operation, köra in frukten, inleds
08:37 Kommer jag på att jag ju skulle börja dagen med att starta en grill med kycklingklubbor, tyvärr kan jag inte göra flera saker samtidigt så jag beslutar att göra klart på frukten först
08:50 Fattar ett nytt beslut - jag startar kycklinggrillen först och sedan kör jag in mer frukt.
09:00 Kör jag in plåthållaren (borde ha hörselkåpor så man slapp allt skrammel) och lägger in bak off brödet på sin plats, allt utom wienerbröden och vitlöksbaguetterna som fortfarande är i respektive väntar på ugnen
09:05 Fortsätter sätta kycklinglår på spetten
09:10 Startar grillen
09:12 Fyller på med grönsaker
09:22 Det plingar i charken, en dam vill att jag ska skiva bogfläsk åt henne. Suck, men okej då jag skivar tre förpackningar bogfläsk. Planerar in en rengöring av skärmaskinen som nu måste diskas innan jag kan skiva smörgåsmat, typiskt!
09:30 Minns att jag glömt kolla datum på varorna i charken - skyndar mig att göra det, hittar sidfläsk som går ut idag (alltså igår). Tänker att jag skulle kunna skiva upp fläsket och grilla det, skärmaskinen är ju ändå grisig - skjuter på besulet.
09:35 Inhopp i kassa 2
10:00 Låter Johan ta en timma till i kassan så att jag hinner fylla in de charkvaror som typ är slut
10:10 Pensla kycklinglåren
10:15 Ta ut kycklinglåren ur grillen, spetta av, svartpeppra - ready for sale (OBS! Glöm inte att blötlägga spetten för då får du ett helvete när du ska diska, sagt och gjort)
10:17 Startar dagens första diskmaskin
11:00 Förstärkning anländer
11:30 Beslut angående att grilla eller inte grilla fläsk fattat - att grilla
11:31 Skivar fläsk så det står härliga till
11:34 Inhopp i kassa 2 + fix i tomglasrummet, märker att det måste skuras i foajen tänker att jag gör det när fläsket är klart
11:37 Lägger fläsket i grillvaggorna och kryddar
11:50 Påbörjar rengöring av skärmaskin
12:00 Ytterligare förstärning anländer
12:10 Vända och pensla fläsket
12:15 Ta ut fläsket, uppdrag skura foajén är som bortblåst ur mitt minne
12:16 Tömma grillen på fett
12:35 LUNCH under vilken jag försöker få tag i min bror som ska möta mig på marknaden och så att vi kan köpa två par foppatpfflor för 140 kr. Mission failed!
13:05 In i dimman igen, dimman som blir när man kutar fram och tillbaka för att peka ut var vi har ägg, tzatsiki, riven ost, chokoladepålägg, potatisgratäng, bacon - nej tyvärr surströmmingen har tagit slut
13:15 Sälja fläsk och några kycklinglår
13:20 Tomt i disken igen - in med varor
13:25 Sälja kycklinglår
13:30 Sälja fläsk
13:35 Gör en välgärning och lånar ut toan till en kvinna som håller på att stryka med
13:46 Inhopp i kassa 2
13:50-14:30 DIMMA
14:34 Dåligt samvete över grabbarna i kassan infinner sig, tänker att Johan kan ju få skiva skinka om han vill men svart på fågan "Hur haj är du på att skiva skinka?" Blir "Inte alls" så han få sitta kvar och jag skivar skinka så att skärmaskinen glöder och jag får träningsväerk i högerarmen, tänker att imorgon ska de i alla fall inte behöva skiva en enda skinkskiva
15:35 Nyblivna semesterfirande kollegan Biggan tittar förbi och påminner om fläsfilé som finns i kylen - det är tomt i disken igen och hemgången närmar sig med stormsteg
15:40 Expressfyller på i köttdisken
15:50 Expresskivar lite vedrökthästbiff
16:00 Dags att gå hem
16:01 Irene har varit i foajen och konstaterat att det måste skuras - NU! Just jäklar det hade jag glömt!
16:05 Grabbarna sitter i varsin kassa, Irene skurar foajén och jag tömmer soptunnan där ute. Vet inte vad folk tror att vi har soptunnan till. Där kan man tex slänga en flaska som inte går att panta, eller påsen som man burit sina pantflaskor i. Matrester är INTE okej.
16:10 Jag slänger tre sopsäckar i soprummet - alla från foajén. Konstigt med tanke på att det bara finns en soptunna.
16:15 Säger jag hejdå tuill de två tappra som ska jobba till åtta
16:17 Pilngar det i cjarken, båda de tappra sitter i kassan. På med den röda skjortan igen ut och sälja fläsk
16:20 Stämplar jag äntligen ut, jag och Johan lämnar det sjunkande skeppet

Va sa du nu då Anna! Smack femetta!

Dagens citat: "I'm free, I'm free"" (Chandler) Jag är ledig idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0