Nej men så att ehh...

Jobbat idag, jobbar imorgon. Men jag lyckades i alla fall lura Tommy till att skura delar av grillen idag, kommer nog tyvärr inte att kunna göra samma sak med köttkvarnen imorgon. Den är ju lite mer komplicerad.

Efter en liten incident i onsdags har jag funderat lite över plåstrets funktion. För att göra en lång historia kort så var det lagträff i onsdags. Vi höll till på Moravallen. Alla som varit på Moravallen vet att det finns en del mygg, knott (eller som jag säger knort, men det är bäst att försöka stava rätt eftersom jag tänkt klaga lite på Norrans "journalister"). I alla fall så blev jag biten av okänd insekt och det började klia. Efter en stund sludade det klia och jag tänkte inte mer på det förrän jag upptäckte att jag kliat sönder bettet och fått blod på mina shorts. När jag sen kom hem så tvättade jag bort blodet som kletats ut på mitt ben och då rev jag liksom upp det igen. Eftersom jag var på väg i säng satte jag ett plåster på det lilla, lilla såret.
När jag sedan dagen efter skulle ta bort plåstret tog det ont, så som det gör när man tar bort plåster. Och sen när plåstret väl var borta syntas knappt såret men två röda rutor där plåstret suttit klistrat hade jag fått.
*AVBROTT FÖR LITE PETER JÖBACK*
Ja i alla fall så nu ser det värre ut än innan jag satte på plåstret och dessutom tog det ont att rycka bort det - så vad har plåster egentligen för funktioin? Visst jag blodade ju inte ner i sängen men om jag bara hade stannat upp i en minut extra hade jag inte bara sluppit blod i sängen utan dessutom smärta och två röda rutor.

Och så var det ju, den som jag antar, sommarvikarierande journalisten på Norran. Jag nämner inga namn men om jag inte missminner mig så har någon gång under årens lopp gått i samma klass som Ciss och jag vet att min mor har haft honom som dagbarn. Hur är det med skrivkunnigheten där egentligen? Korrekturläsning det förekommer inte eller? Jag vet nog med mig att jag gör en del misstag men jag skriver åtminstone inte i den lokaa dagstidningen! Hett tips till alla sommarvikarierande journalister - läs igenom texten innan den publiceras! 

Kort skrivskola:
* Egennamn (tex Jesper) stavad med stor bokstav i början
* En mening ska ha en mening och en mening ska ha en mening
* Gör det inte svårare än vad det är, försök inte vara rolig om du inte är det av naturen - det blir inte riktitg bra
* LÄS IGENOM TEXTEN

På tal om Norran så måsta jag passa på att rekommendera Theos teser, dagens tes förstod jag inte riktigt men de tidigare teserna har varit välidgt roliga.

Dagens citat: "Oh, oh, oh and by the way Y O U apostrophe R E means 'yuo are'. Y O U R means 'your'" (ross)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0