Det som såg så bra ut!

Att jobba 15-20:15 låter ju inte allt för jobbigt eller hur?! Men ack vad jag bedrog mig när jag trodde att jag typ skulle komma dit och stänga. Nej hej du här har du 150 kycklingar att krydda. Näst efter att skura grillen och köttkvarnen kommer att kydda kyckling i rankingen av saker som jag ogillar med att vara i charken. Dels så tar det tid som man sällan har och dels luktar det kryddor tills man inte är säker på om man svalt en dl krydda eller om man bara luktat på den för länge.

Och inte hann jag krydda alla chikens heller, 112 st hann jag med sedan var jag tvungen att börja städa. När jag kommit så långt att jag skulle till att starta diskmaskinen inser jag till min fasa att den inte är fylld. Vet ni hur lång tid det tar att fylla den? Nej inte jag heller men lång tid tar det i alla fall. Det var bara att köra igång den, halvfull, och då åter den som ett monster i dödskrämpor.

När jag sen nästan kände att jo vi ska nog kunna gå hem i tid så visar det sig att någon har låst dörren till kontoret och tagit ut nyckeln  (som annars alltid sitter i) ur dörren. Jaha, ringa runt till tre kollegor innan jag fick fatt i den skyldiga som hävdade att han lagt den på "det gamla vanliga stället". Jaha men var är det då?! 

Till slut hade jag i alla fall tömt diskmaskinen, hittat alla nycklar, kört ut frukten, knappat bake off-brödet och fick lov att cykla hem.

Tur att jag har sovmorgon imorgon för jag är tröttare än tröttast och så har jag huvudvärk. Men imorgon blir det nya tag.

Dagens citat: "Håll igång!" (Minns inte exakt vart jag tagit det ifrån men jag tror det är någon typ av fars med Stefan och Krister-gänget.) 

Gokke då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0