En räkas dagbok

Japp, jag lever precis som Hollywoodfruarn nu för tiden. Förutom att jag inte har en massa pangar att göra av med hur som helst, vilket är synd för det är nog framför allt den delen av deras liv som jag skulle vilja ha.

Ingen skola och inget jobb än så länge = jag räkar på. Sover till nio, halv tio. Stiger upp äter frukost. Lunch vid tolv och sen ofta en powr nap på eftermiddagen. Lite träning också om jag känner mig dukig och sen är det tv-soffan på kvällskvisten och så tillbaka till sängen.

Igår gjorde jag dock en stor insatts i köket. Jag och Anna frostade av Ann-Marie (frysen), torkade ur Bengt-Ove (kylen), och skurade ugn, fläkt, lådor och golv - så då var vi ju riktigt duktiga.

Vi gjorde en liten utflykt till Strömpilen idag. Så här i efterhand kan man tycka att det var en dum idé men då vi gav oss iväg fanns det inget som tyde på det. Jag var lite orolig när vi for för att rosa farans kedja skulle hoppa igen men si det gick rikgti bra. Däremot fick Anna lite cykel problem när vi skulel hem. Hon hade fått jättepunka på bakdäcket så det var bara att gå hela vägen hem. Och av någon underlig anledning hamnade vi fel - igen och kom upp längst bort på Ålidhem. Mycket märkligt och en liten omväg dessutom.

Dagens citat: "Inte svängde de väl här?" (Jenny i Sundsvall för några år sedan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0