Sommaren 2010

Ja trots att värmen lyser med sin frånvaro så måste man väl säga att sommaren har börjat. Jag är hemma i Byske igen och skolan är slut. Visserligen har jag inte börjat på Konsum än men nästa vecka smäller det och då är sommaren vekligen här. Ja jisses nästa vecka är det väl midsommar också, undrar vad man ska hitta på då. Jag jobbar nog till sex men efter det så.

I lördags var det släktträff på min mors sida. En mindre och lugnare släkt än den på min fars sida men vi lyckades ändå elda igång dem rätt bra. Ett par citat från kvällen:
"Akta lårbenshalsen Britt!" (Mia)
"Tänk om man faller över en sån där och dör!" (en sån där= en kon) (Gunnel)
"Ja, jag drack ju öl till maten men det var ju bara för att det var procent i den" (Britt)

Trist dock att mina kusiner på den sidan inte behagade dyka upp, en var visst sjuk och det kan man ju inte hjälpa. Men Markus din smitare, nästa gång kommer du inte undan!!

På det stora hela en mycket lyckad tillställning. Och det är ju kul att träffa alla som man typ aldrig träffar annars, som mormors systrar till exempel. Två väldigt roliga damer!!

Dagens citat: "E inte de Preben?!" (Johan Glans) Fotbolls VM är igång och tyvärr förlorade Danmark sin match mot Holland idag. Men man får se de från den ljusa sidan, de förlorade i alla fall inte på att en suporter sprang in på planen och slog till dommaren!

Just det ja, om du som läser det här springer på min bror fråga då honom vad målvakten som räddade straffen i VM -94 heter - du kan få ett väldigt roligt svar om han inte hunnit lära sig det rätta svaret nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0