Ensam är stark (och mätt)

Jag kämpar på i min ensamhet. Har märkt att det är svårt att laga rätt mängd mat åt en person när man är van att göra mat för åtminstone två personer. Ikväll stod det risgrynsgröt på menyn och jag tänkte att jag skulle laga så att det skulle räcka till lunch imorgon. Tyvärr missberäknade jag lite, lite och det blev inte riktigt nog för att det skulle räcka till lunch. Däremot blev det så pass mycket att jag blev ordentligt mätt, och så fick jag lov att slänga bort ca en sked gröt. Inte lagom någonstans!

Städade lägenheten idag eftersom Monica eventuellt kommer förbi och hämtar en väska (som Anna ska ha) imorgon och man vill ju visa sig från sin bästa sida. Dessutom var det mer eller mindre absolut nödvändigt också.

Dagens citat:"You are my everest!" (Joey)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0