Det är inte Christers fel - inte än!

Nej det är inte Christer Björkmans fel att vi inte är i final i Eurovision song contest. Det var inte han som röstade fram Anna Bergendahl - det var svenska folket (jag EJ inkluderad). Däremot läste jag på aftonbladet att bland annat Chrille vill att Europa ska ha större inflytande över valet av bidrag som vi skickar - och då måste jag ju sätte ner foten!!

Om ett bidrag ska representera Sverige verkar det ju korkat om andra länder har valt ut det bidraget. Vi får inte glömma bort att det viktiga inte är att vinna - det är att delta och ha kul. Jag tycker att det vikitgaste är att vi skickar et bidrag som vi är nöjda med och som vi tror på. (Att hela svenska folket inte är överens om vilken låt som är mest lämpad för detta känns liksom naturligt.) Jag menar tänk på stackars Hollan - som skickade en 17-åring som såg ut som 35, som dessuom sjöng tjallali, tjallala i god 40-tals stil (eller något annat årtionde som för länge sen passerat) - de fick ju skämmas. Det slapp ju vi!

Och så vill jag påpeka att det inte går att lita på Europa. Bara för att de är med och väljer ut bidraget finns ju ingen garanti för att de faktiskt röstar på bidraget när det hettar till.

Nej jag sa det redan efter att vi sett utfallet av den internationella juryn i den svenska finalen i år och jag säger det igen - ingen internationell jury!!!

Avslutningsvis så får vi inte glömma bort att vi har vunnit hlet på egen hand fyra gånger tidigare!

Dagens citat 1: "Bugger of!" (Bridget Jones) We can hadle this ourselves!
Dagens citat 2: "I'm gonna stop you right there Glenda, ok, does it look like tihs is my first time?" (Ross) Som sagt, vi har vunnit förr och vi behöver inte Glendas hjälp, så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0