I'm a superhero!

At least in my dreams. I natt var det jag och ingen mindre än den otroligt fräscha stavhopparen Alhaji Jeng som skulle rädda världen. Jag har en svag teori om hur det kommer sig att herr Jeng letat sig in i min dröm. Jag såg ett inslg på sproten igår om löparen Nil de Oliveira och han är ju också mörkhyad friidrottare så kanske var det på den vägen Alhaji blev superhjälte.

Och våra krafter då? jo jag kunde hoppa väldigt högt - typ flyga, och Alhaji var väldigt snabb. Kanske lite bakvänt med tanke på att Alhaji hoppar väldigt högt, fast jag är ju inte direkt något fartvidunder så egentligen borde nog han ha haft båda krafterna. Men i alla fall om vi rörde i varnadra så fick vi liksom tillgång till både höga hopp och hög hastighet, mycket praktiskt.

Att den här drömmen började på en skola/kiosk låter kanske otroligt men så var det i alla fall, exakt när Alhaji klev in i drömmen minns jag inte men ett tu tre så var vi på väg mot någon typ av skurknäste för att leta reda på en dam som ringt till skolan/kiosken och hotat mig. Ja si vet no, va månde det bliva?!

Nej nu ska jag vara lite superhjälte i vardagen och förbereda ett litet tack-för-mig-tal. Sista dagen på praktiken idag. Lite vemodigt måste jag erkänna.

Dagens citat: "I need a hero
                     I'm holding out for a hero till the end of the night
                     he's gotta be strong and he's gotta be fast
                     and gotta be fresh from the fight
                     I need a hero"

                  (Holding out for a hero Bonnie Tyler) 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad tur att du stavar så himla bra på din blogg..kunde nästa förstå alla meningar idag!

2010-05-21 @ 14:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0