Smygcomeback

Jag gjorde en liten smygcomeback idag och provsprang runt byn. Det gick grymt tungt men jag tog mig orunt utan att hosta upp lungorna, man får vara glad för det lilla.

Förövrigt så har jag och mor varit en sväng till morfar. Där fick jag en hel kasse med böcker efter mormor så nu är det bara att läsa! Och så kollade vi på ett gäng gamla kort och jodå det är sant - alla har varit små, till och med min mamma! Och söta var de också, hon och Bettan.

Och konstigt nog så hittade vi ett kort på Tommy där han såg väldigt mycket ut som Kajsa, alltså min kusin Jörgens barn. Märkligt.

Dagens citat: "O mästare, vars bud jag går kanhända,
                     varför är mångas liv så rätt och kallt?
                     Låt mig få gripa in en gång, en enda,
                               och till det bästa ordna allt!" 
(Ur Hjalmar Gullbergs Den tänkande lantbrevbäraren som fanns med i en diktbok som jag fick. Den tänkande lantbrevbäraren är nog min favoritdikt, inte för att jag kan så många andra dikter men den är liksom rak och har inte en massa dålt krångel, och så rimmar den det gillar jag!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0