Sol, värme och bladlöss

Jaha, då var det sommar då. Nu har vi haft över 20 grader typ tre dagar i rad. Jag måste erkänna att jag inte riktigt tänkte på det när jag packade för snart sju veckor sedan så sommarkläderna är kvar i Umeå.

Helt underbart är det i alla fall! Eller jag tyckte det ända tills det blev dags för träning ikväll. Vi började med en löparrunda och upptäckte snart att luften var full av bladlöss i stora lass. Helst om man kunde springa utan att andas och utan att se för de hade en benägenhet att leta sig in i ögon, näsa, mun. Och när man sen kom in var man som en hel björk - alltså full av löss.

kanske var det bra med lite energitillskott i form av bladlöss eftersom de körde stainharden (min egen tyska översättning av ordet stenhårt) på träningen. Hoppas jag kommer ur sängen imorgonbitti!

Dagens citat: "It tastes like feet!" (Ross) Inte för att bladlössen smakade speciellt mycket men om man känt smak så tvivlar jag ju på att det smakat bra.

Och just det det är ju drama drama i Byske också. Man har hittat en bil som tillhör en kvinna som försvann i Luleå i lördags typ i Stensjön så det har varit en polishelikoter och flugit fram och tillbaka över Byska. Läskigt!

Dagens citat 2: "The Police are coming?!" (Pheobe)


Kommentarer
Postat av: Reed

Do you need the BAU!?

2010-05-21 @ 14:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0