Det är inte roligt att vara sämst

Lite så där lagom ödmjukt vill jag tala om för er att jag inte riktigt är van vid att vara sämst - framförallt inte när det gäller skolarbete. Jag är ju givetvis inte alltid bäst (bara nästan =0). Men idag var det ingen tvekan om att min grupp var den sämsta och för er som aldrig varit sämst så kan jag meddela att det inte är en upplyftande känsla.
Ett litet tips för att undvika att hamna i en liknande situation är att inte ägna all tid åt att klaga på uppgiften utan faktiskt ta tag i den istället. Sen är det ju en fördel om så många som möjligt kommer i tid också, så då vet ni.

Har i övrigt haft en väldigt trevlig dag. Lunch med Linda och Fanny på skolan, lunch med musikunderhållning - jo då fint ska det va! Och sen bjöd Per (som inte alltid är så lätt att förstå men som säkert är en väldigt trevlig människa) på underhållning både i form av film och lite egen, ofrivillig, komedishow. är han får nog av att undervisa kanske han skulle satsa på en karriär som standupkomiker.

Dagens citat: "Sitter ni och fnittrar?" (Professor Per)


Kommentarer
Postat av: Anna

Svenskaläraret, kolla den sista meningen..it sounds funny!

2010-11-26 @ 16:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0