Nya tag

Idag började ett nytt moment av denna hittills ganska tråkiga terminen och men en djup suck konstaterar jag att detta knappast blir mycker bättre. Hon som skulle ha hållit i språk delen är typ sjuk och hennes vikarie är blixtinkallad och detta är egentligen inte hans ämne, nej han är golftränare egentligen. Visserligen har han jobbat som lärare förrut och han är duktig på att prata men det känns inte som att jag kommer att lära mig något nytt nu heller.

Ja, ja det är bara att bita ihop och hålla färgen. Jag får se det från den ljusa sidan - det kanske inte blir ett jättesvårt moment. Jag har ju också insett att det som jag längtat efter helt enkelt inte finns med i utbildningen, nämligen nordiska språk. Så jag får väl undervisa i den norska som jag snappat upp på Konsum, den danska som jag nu håller på att lära mig tack vare Rasmus Seebach. Isländska är ju typ som fornsvenska och ja finska... jag har ju länge tänkt gifta mig med Tero Pitkämäki så det ska väl också lösa sig. Och dessutom är ju finska, enligt Jenny, logiskt, så att ja det löser sig säkert.

Frida: Vad är det nu som inte är OK då? Här har du bett att få bli citerad och när jag sen gör det så ar det inte heller bra - what do you want from me?!

Så får vi ju inte glömma pappas lilla "Rudolf" här i helgen. Jag syftar givetvis på Rudolf Andersson. Min käre far skulle ner i källaren och helt plötsligt skriker han något i stil met "En råttjävel" och så ett par väl valda svordommar på det och så ilar han upp ur källaren. Vid närmare efterforskningar visade det sig att det nog inte var en råtta i alla fal utan en påse med mandariner. Så här kommer en liten gåta: Vad är det för skillnad på en råtta och en mandarin? Svar: Råttan dör när man trampar på den.

Och så en sista grej bara. Zappade förbi nyheterna och fick höra att USA har en lag som förbjuder homosexuella i armén - how sick is that?! Känns inte det lite 1800-tal?? Gud så korkat, jag menar jag visste ju att amerikaner inte alltid är så inteligenta men att de mest utbildade i kanske världens mäktigaste land röstar igenom ett sånt förslag så sent som 1993 känns ju väldigt dumt. STUPID!

Dagens citat: "Familjen, familjen, familjen!" (Rudolf)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0