The show

Igår stod det The Show på schemat. Ni kan ju tänka er att man blir lite nyfiken. Och faktiskt måste jag ju säga att jag nästan tyckte att Per lyckades leva upp till namnet. Jag har haft lite svårt att förstå vad Per säger men nu har jag typ börjat lära mig och bitvis var gårdagens föreläsning riktigt rolig. Jag kan inte påstå att jag lärde mig något nytt, men det var nog inte meningen heller. Det var troligtvis tänkt som en inspiration inför det kommande uppsatsarbetet. Lite grand lyckades han i alla fall inspirera även om jag fortfarande har massiv ångest över det ämne som jag med stora besvär kläckt fram. Med Pers sätt att skriva verkar det kanske inte bli så svårt i alla fall - har man en klatchig (?) titel och fyndiga underrubriker så är man half way there!

Okej så Per kanske inte är världens bästa pedagog men han är ju en trevlig människa och jag tycker inte att man ska skriva på facebook att man önksar att han ska ramla och slå huvudet! Nej då blev jag upprörd - skämmes!!

Idag har vi (eller okej då mest Anna) julstädat så nu har vi jul här i vårt hus. Hon har också åkt till Byske så jag är all by myself. Men i en nypyntad lägenhet är det faktiskt mysigt (eller exotiskt om man hellre vill det).

Imorgon ska jag ta tag i den ångestframkallade uppsatsen och verkligen göra mitt bästa för att få till ett syfte som är åtminstone lite vettigt - håll tummarna!

Dagens citat: "Bjällerklang!" (Rudolf) Bara för att, hjälp vad tiden går fort, det snart är jul! 


Kommentarer
Postat av: lsabell

Nu tror jag bestämt du citerade min kära syster igen. Exotiskt exotiskt!

2010-11-24 @ 21:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0