Anja Pärson är min idol och tape är människans bästa vän!

Jag har kanske inte berättat om ett litet misstag som Anna och jag begick i förra veckan. Vi blev lite tagna på sängen eller soffan rättare sagt. Det ringde på dörren och när Anna öppnade (jag hade inte öppnat!) stod där en jättelång kille och ville prata brandsäkerhet. I säkert en halvtimme satt vi i köket och lyssnade på honom och det slutade med att vi köpt en brandsläckare, en brandvarnare och en brandfilt för - håll i er n - 4000 kronor! Ni kan ju tänka er vilken massiv ångest som satte in så fort vi stängt dörren bakom den långa farbrorn (som egentligen inte var så gammal).

Vi hittade i alla fall en ångerblankett (kan även kallas ångestblankett) så vi skickade in den dagen efter och i tisdags fick vi en retursedel att klistra på kartongen som skulle tillbaka. Eftersom det levererats i två kartonger så fick jag lov att tapea ihop de båda kartongerna. Och tänk det var precis som fröken Asplund så för många år sedan - tape löser alla problem!

När kartongerna väl var ihoptapeade så släpade jag hela paketet till OKQ8 där det skulle lämnas in - så nu är vi fria!

Igår var Carina Berg på besök hemma hos Anja Pärson och hon är ju bara så himla cool! Hon bor ju hyfsat till också - tänk att ha henne på sin vännerlista. Missförstå mig rätt nu de som redan finns på min vännerlista är givetvis de allra bästa!

Ja det var väl det, eller just det, det snöar ju idag också! Vem hade trott att det skulle komma snö redan nu?!

Tomorrow I'll represent the United States of America in a simulation - wish me luck!

Dagens citat: "Det är jobbigt att vara sportstjärna!" Carina Berg när honlåg på stranden efter ett träningspass med Anja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0