Can't a girl cathc a break!?

Tillåt mig att sammanfatta de senaste dagarna med hjälp av några väl valda citat.

1. Va det min röst!? (Ysma som katt i Kejsarens nya stil) Har varit jobbigt hes sen i lördags. Början på meningarna tenderar att försvinna för röstapparaten är liksom inte igång.

2. - You ok Ross?
    - I don't know What's in this pie?
    - I don't konw, eh butter and eggs and flour and lime and kiwi...
    - K, kiwi, kiwi, you said it was a key lime pie.
    - No I didn't I said kiwi lime, that's what makes it so special.
    - That's what's gonna kill me, I'm allergic to kiwi.
    - No you're not, you're allergic to lobster and peanuts and... oh my god.
    - It's definitely getting worse.
    - Is you toungue swelling up?
    - Either that or my mouth is getting smaller.
                                                    (Ross & Monica)
Som om det inte vore nog att min röst är näst intill obefintlig, i måndags fick jag helt plötsligt utslag på höften och sen svällde ögonlocken upp. Höll på att skrämma slag på mig själv när jag gick på toa mitt i natten och kastade en blick i spegeln för då hade jag stora röda utslag i pannan också + att ögonlocken var ännu större. Tog ett allergipiller av Anna som i sin tur tagit dem av Tommy - tur att man har resurser. Jag vet inte vad som orsakade det hela men när jag vaknade var jag i alla fall så gott som normal och idag är jag mitt

3. "vanliga vackra jag igen" (Ysma än en gång).

4. "And I really do want world peace" (Sandra Bullock i Miss Secret Agent) Zappade över på ettan i pausen av Superstars och hamnade på ett väldigt intressant program om Islam, jag såg ju inte hel men det handlade i ala fall delvis om Frankrikes slöjförbud. Och till slut kände jag bara att men kan vi inte bara säga att alla får bestämma hur de vill klä sig och leva lyckliga i alla våra dar?

5. "Om inte annat så att livet är till för att levas, att strida för, att uthärda..." (Moa Martinsson i förordet till Kvinnor och äppelträd) Kvinnor och äppelträd, den bok som bitit sig fast i mitt liv sedan terminsstaren. Idag har jag i alla fall knåpat ihop mina fyra sidor om sptåk och stil i den boken så nu kanske jag kan börja fasa ut den ur mitt liv. Det är inte helt dumt för att vara skrivet för så pass länge sen.

6. The sun cannot fall from the sky (RyanDans låt Tears of an Angel)


Kommentarer
Postat av: Din bästaste bästa kusin Frida!

Du och Anna har fleera gånger sagt till mig "Det där ska in i citatboken", men ALDRIG, och då menar jag ALDRIG får jag vara med på era bloggar!:( Inte ok;)

2010-10-07 @ 11:59:46
URL: http://stepinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0