Ett restaurangbesök

Okej så jag kanske aldrig har ätit trerätters förr, inte på restaurang. Och vet ni vad mer jag aldrig har ätit förrut - pilgrimsmusslor. And guess what jag kommer nog inte att äta det någon fler gång (pilgrimsmusslor alltså). Det smakade suspekt och konsistensen var också lite knepig.

Pinsamt att ha kvar typ hela musslan och så kommer de och frågar "Samakade det bra?" "
"Eh... alltså..." Nej nästa gång låter jag helt enkelt Louise svara.

Varmrätten och efterrätten var delicious båda två - tack och lov, och då var det inga problem med att svara på frågan.

Satte kanske lite efterrätt i vrångsrtupen men förutom det och musslan så var det väldigt trevligt!

Jag har efter detta besök på restauranghögskolan en helt ny och fördjupad förståelse för Julia Roberts i Pretty Woman. Det är svårt med vett och etikett.

Dagens citat: "Slippery lillte suckers" (Julia Roberts i Pretty Woman)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0