24

Ja, så var man ett år äldre då. Det har väl inte varit den bästa födelsedagen ever. Det har regnat hela dagen, jag har varit en dålig student och jag är redan less på den här dumma plastskenan som jag fått istället för gipset. Mest är det armen som förstört min dag, jag är så less på att inte kunna göra någonting!! Jag skulle till och med kunna tänka mig att diska, eller städa avloppet bara min arm var med på noterna!!

Den här nya plast grehen ska jag ha i 5-6 veckor!! Det känns hur avlägset som helst innan jag blir fri!
Jag hoppas att ni slipper använda nedstående tips men om oturen skulle vara framme så kan det ju vara bra att vara förberedd:
 
Saker att träna på med "fel" hand
*Borsta tänderna
*Snyta sig
*Gå på toa (ja till just själva toabesöket använd förstås inte händerna men ni fattar)
*Mascaraapplication
*Tvätta håret, det kan vara svårt även med "rätt" hand om man är van att göra det med två
*Klä på/av sig
*Skriva
*Äta, kan ibland vara knepigt att klara sig med en hand 
*Borsta håret
*Sätta in/ta ut linser

Saker som det är bra om du har någon som kan hjälpa dig med
*Knyta skor
*Sätta upp håret
*Laga mat
*Städa
*Bära tunga saker
*Rolla på deo
*Sätta upp håret

Nej nu kommer snart Louise och förbättrar den här födelsedagen med sin närvaro.

Dagens citat 1: "Ten years!!??" (Bridget Jones) När hon hamnar i fängelse i Thailand, jag känner lite samma sak, byt bara ut "ten" mot "fem till sex" och "years" till "veckor"
Dagens citat 2: "My name is Jack Bauer and this is the longest day of my life" Byt ut "day" mot "weeks" så förstår ni typ hur det känns right now. 

Kommentarer
Postat av: Anna

...handla, fläta håret, byta sängkläder, tapea fast duschpåse, hämta cykel...

2010-09-18 @ 20:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0