En dag på jobbet

Ja för er som har missat det så jobbar jag alltså nu mer på NTI-skolan typ tre dagar i veckan. I stort sett går mitt arbete ut på att rätta uppgifter, om jag får säga det själv så börjar jag vara rätt vass på det. Även om det kanske inte är där jag ska jobba resten av livet så måste jag säga att människorna som jobbar där är vädigt trevliga och gör det gör själva jobbet roligare.

På onsdag blir det middag och Stolthet och fördom halvmara med delar av bokklubben - very nice, nu måste jag bara hitta på något bra att laga till. Och en av gästerna äter inte potatis, pasta eller bröd , hmm klurigt (förslag mottages tacksamt!).

Nu har jag också lånat nästa bok som vi i bokklubben ska läsa, Godmorgon midnatt (tror jag det var) av Reginald Hill (eller något sånt). Ska ta tag i den så fort jag läst ut Lätt byte för femtielfte gången, de böckerna är verkligen god underhållning, speciellt när man behöver något som inte kräver speciellt mycket koncentration. Hör bara på de här citaten:
"I tveksamma lägen: ät en bit kaka"
"För det mesta brukar vi lösa våra problem med bakverk."
 Det är lagom att läsa på bussen klockan sju på morgonen. Endal nackdelen är att det pratas så mycket om kakor hit och munkar dit så man blir supersugen på allt vad kakor heter!

Sen var det ju det här med utmaningen som jag håller på med. Idag ska det vara en låt som gör mig lessen. Och det är ju lite svårt, ofta undviker man kanske såna låtar.

dag 04 - en låt som gör mig ledsen är Var mig nära med Cecilia Wennersten.
Hon tävlade med den i melodifestivalen typ 2005, de gick inge vidare och hon kom inte till final. Låten har en sorglig text som får mig att tänka på mormor, farmor och Babbe. Men jag känner inte för att vara ledsen just nu så jag tänker inte lyssna på den just nu men gör gärna det om du har spotify - den finns där.

Dagens citat 1: "Här framme Gun, där delar Horace Engdahl och dom ut litteraturpriset, i Nobelpriset. Och jag tycker att Liza Marklund bör ha det nästa år, och blir det inte hon så får dom minsann ge det till Jan Guilluo för dom härliga böckerna om Arn. Alla böcker som man kan få i en bilaga med Aftonbladet borde få ett pris." (Tiffany Persson)

Det är svårt att säga vad som är bra litteratur!

Dagens citat 2: "Oh en kaka!" (Johan Glans)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0