Finfrämmen

Ja igår hade jag fullt upp med att ungås med mitt finfrämmande (Issa, Frida och Tomas) så jag hann inte med att blogga. Därför blir det två utmaningslåtar ikväll, men först lite om gårdagens bravader.

På menyn stod det tacos, det var femte dagen den här veckan som jag åt köttfärs, så kan det gå om inte haspen är på. Men, men tacos är ju aldrig fel. Sen hade lekledare Frida planerat lite lekar som genomfördes med varierande motivation och resultat. Även om vi hette Team Tommy under första tävlning, intron, (teamet bestod av mig, Tommy och Tomas) så var det mer eller mindre en spelare på planen - jag. I won that one singel handed. men det viktiga är ju att vinna och det gjorde vi ju.

När det kom till den individuella tävlingen, frågor om Frida, så ville det sig inte bättre än att jag tagit ut mig totalt under introtävlingen och helt enkelt aldrig kom igång. Där slutatde jag nog på delad sista plats, alternativt näst sist.

Sen var det lite mer klassiska spel som Besservisser (eller hur det då stavas) och Absolut överens. Tommy och jag var kanske inte det starkaste laget men jag fick i alla fall glänsa lite när vi fick frågan "Vad heter Ivar Lo Johanssons bok statarna i Småland (eller var de nu kom ifrån). Svaret är Go natt jord, och har du inte läs den så gör inte det, det är slöseri med tid. Kvällens gapflabb kom när Anna och Frida inte var helt överens om vilket yrke på H som är ett av de fem minst omtyckta. Anna tyckte att det var hororna och Frida var mer innne på hemtjänstare.

När spelandan tagi slut begav sig Frida, som oturligt nog inte var helt kry, och Tomas hemåt i sitt vrålåk. Just nu kommer jag itne ihåg vad det var för bil de hade men häftig var den i alla fall. Och jag, Anna och Issa  satte igång Mamma mia och låg och diggade med i soffan.

Innan Issa åkte vidare för att hinna med att träffa alla under sitt hemvändarbesök hann vi med två omgångar Jazz. Första gången var jag oslagbar (fick bara 7 poäng), andra gången not so much.

Sen kom mamma med förslaget att vi skulle se film från när jag och Anna var små. Sagt och gjort vi letade upp VHS-bandet och kopplade in videon. Ett av "inslagen" var från någon typ av klassträff från Annas klass 2B. När vi gick i tvåan kom det flyktingar fron Bosnien och en av dem gick i Annas klass. Och här kommer dagens citat:
"Vad var det hon hette, Choritza?" (Mamma) Nej givetvis hette hon inte Choritza, med reservartion för stavningen hon hette Zelika, typ.

Okej dags för dagens och gårdagens utmaning.
Gårdagens låt skulle vara en som jag kan dansa till så där finns det ju en del att välja på. Men jag har beslutat mig för en klassiker och en liten bubblare som jag diggar just nu.

dag 09 – en låt jag kan dansa till är Billy Jean av Mr Pop himself (bubblare är Loca av Shakira)

Dagens låt ska vara en låt som får mig att somna. Och här vill jag poängtera att jag inte har valt en låt som jag tycker är tråkig eller så utan bara en låt som är lugn och stillsam och som jag vill minnas att jag tyckte om att höra när jag skulle sova på den tiden då jag lyssnade på radio när jag gick och la mig.

dag 10 – en låt som får mig att somna är Goodbye my lover av James Blunt.

Gocke då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0