Isdans

För er som har missat det så pågår konståknings VM. Och det gick tydligen riktigt bra för våra svenska tjejer idag, 13 och 16 tror jag de kom. Vi zappade precis förbi det avgörande momentet i isdansen och nu har jag några synpunker. Ni vet hur det är när man ser ett tävlingsprogram på tv, då är det tvpubliken som får bestämma vem som ska vinna. Men i isdans  är det tydligen en jury, eller ja domare, som bestämmer det där. Jag tycker att de borde göra om det där och låta oss tv-tittare bestämma. Ja, jag blev då besviken i alla fall, de som kom två hade mycket roligare nummer, lite latinoinspirerat. De som vann körde något dramatiskt italienskt, super tråkigt - jätteduktiga ja visst, men inte direkt unerhållande för oss amatörer.

Jag väljer att inte nämna dagens insats på examensarbetet.

Så vi går raskt över till dagens utmaning. En låt som man vill ha på sitt bröllop. Nu tänker jag så här att först ska man kanske satsa på att hitta någon att gifta sig med. Men om vi hoppar över den lilla detaljen och så tar vi oss en funderare. Hmm... får nog lov att konsultera Spotify. Nej inget där heller, S&M med Rhianna skulle nog chocka alla men kanske inte ändå.

Så äntligen efter ett förvånansvärt bra tips från Anna

dag 23 – en låt jag vill ha på mitt bröllop I Was Made for Lovin' You med Kiss. Lite annorlunda men ändå typ som skriven för bröllop.

Dagens citat: "Vet du varför män är hjulbenta? För det som är oviktigt sätter man inom parentes." ("Ingeborg") Vi zappade också förbi en buskis på fyran. Det var ju inte Där fick du men den hade sina poänger.

Kommentarer
Postat av: Anna

För det första, vaddå förvånansvärt!? och för det andra det var argentisk tango, inte italiensk dans..

2011-04-30 @ 23:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0