Nya ordspråk - och gamla

Vi börjar med det gamla: Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken

Jag skrev igår att jag börjat skriva mitt examensarbete, och det har jag visserligen men jag har bara fått ihop en sida och jag är inte säker på att det är riktigt användbart. Om det vill sig illa kommer jag att landa mitt i bäcken och tvinas vända tillbaka till den sida jag kom ifrån - suck!

Och så ska jag skapa ett nytt ordspråk. Jag fick svar av min handledare idag, på ett mail som jag skickade typ på skärtorsdag. Hon skrev att hon hoppades att jag inte hade kört fast i mitt arbete, men det är ju svårt att köra fast när man inte har börjat så här har ni ett nytt ordspråk: Man kan inte köra fast innan man har startat.

Om det var någon som reagerade på att gårdagens inlägg blev lite rumphugget, jag minns inte riktigt var jag slutatde, så kan jag förklara det med att jag fick ett sms av Anna "Are you watching the event?!" Så då blev jag nyfiken och slog på tv:n men jag såg inget speciellt så jag skickade tillbaka och fårgade vad saken gällde. Det skulle tydligen vara med någon som vi "kände" så jag skulle absolut titta vidare. Så det gjorde jag men inte såg jag till någon bekanting inte. När det hela var slut skrev jag således ett nytt sms och frågade vem det var. Jag fick tillbaka: "Jag är 99% säker på att jag såg Tweener!". Hade jag inte på känn att det gällde Prison Break?! Jag är i alla fall 100% säker på att jag inte såg honom så då var han alltså med någon gång under de första typ sex minuterna och sen inte mer.

Nej nu ska jag pallra mig iväg på IKSU och bara tänka på vilket steg som kommer här näst - inte en tanke på examensarbetet!

Utmaningen först bara, idag var det visst en låt som jag lyssnar på när jag är glalyckligd. Lite svårt, beror ju lite på om man är glad bara allmänt eller om det har hänt något bra eller... ja.

dag 21 – en låt jag lyssnar på när jag är lycklig är He's a pirate av Klaus Badelt, ni vet från Pirates of the Caribbean. Det tröttnar jag alrdig på och den är lite modernt klämkäck så där.

Dagens citat: "Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke" (Sally)

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var han, kollade upp det på imdb, han ska va med igen!

2011-04-28 @ 22:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0