Working 9 to 5...

eller rättare sagt 8 to 4 men det klingar inte riktigt lika bra. Idag har varit en låång dag. Den började 06:20 då jag släpade mig ur sängen. Strax efter sju bar det av mot NTI. Där var jag, om jag får säga det själv, grymt effektiv. Och dessutom hade jag fått ett mail med orden "Thank you Malin, you made my day a happy day" (typ) - då känner man sig lite mer lyckad. Mer än när man tänker på hur efter man ligger med examensarbetet that is.

Typ tio över fyra klev jag på första bussen hem och typ 16:50 var jag väl hemma. Lyxigt nog hade Anna båda lagat mat och tvättat då =0) Efter middagen var det en kvart på soffan sen iväg på IKSU för lite step dance. Direkt från IKSU til Konsm för att inhandla ingredienser till morgonkvällens lilla middagsbjudning (inklusive efterrätt).

Från Konsum och järnet hem (järnet i det här fallet inte så himla snabbt ändå) och fram med Walter för att ta bort det värsta grushögarna.

Sen hopp i duschen, som just nu verkar lida av förstoppning någonstans. Fika på det och nu sitter jag här och håller nästan på att somna. Men innan jag gör det måste jag ju se till att beta av låtar på min lilla lista. Idag är det en låt som påminner mig om en person. Och nu vill jag inte att denna person ska ta illa upp, det här är en komplimang. Så fort jag hör den här låten (vilket i och för sig inte är så ofta) så tänker jag på denna person. (And by the way I love you)

Okay here it goes:
dag 05 – en låt som påminner mig om Isabell är Witch Doctor med The Cartoons

För er som inte minns denna eh... underbara låt så finns den här:
http://www.youtube.com/watch?v=Nd_1x0UvL_8

Och för er som undrar hur det kan komma sig att jag tänker på Issa när ajg hör den här låten kan jag meddela att hon (tillsammans med några ungar till) mimade till den i julshowen de gjorde när de gick i sexan. Det är med srog i hjärtat jag måste erkänna att jag inte har någon bild på detta framträdande - det hade kunnat vara värt en hel del pengar!

Dagens citat: " Tumble out of bed and stumble to the kitchen, pour myself a cup of ambition..." (Working 9 to 5 Dolly P)  Ibland önskar jag att jag drack kaffe, men nej det smakar verkligen inte bra!

Kommentarer
Postat av: Isabell

HAHAHAHAHAHAHAHA! Underbart! Det hade jag typ glömt! Detta spektakel finns inspelat på VHS, någonstans i världsalltet. Så om någon fortfarande är ägare till en vhs-spelare så skulle det (teoretiskt sett) finnas en chans att återuppleva detta remarkabla framträdande.

2011-04-12 @ 23:31:42
URL: http://lifeasbell.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0