A very common Swedish name

Jag, mamma, Anna och Bettan tog en liten tripp till IKEA med (dansbands-)bussen Lestanders. På det stora hela var det en lyckad och  trevlig tillställning. Lite väl varm på bussen kanske, var typ grillad när vi kom fram. Och i Haparanda var det ju inte plusgrader direkt, visserligen bara 20 grader kallt men ändå. Ja och så var de ju lite sena när de kom till Byske så mamma han kläcka ur sig det senaste tillskottet till citatboken: "Men vars är Lestanders?!"Det kanske inte låter så jättekul just nu, men tänk dig min mor säga detta med en irriterad ton kvart över sju en söndagmorgon när du varit på inflyttningsfest kvällen innan - då blir det genast mycket roligare. När bussen då äntligen kom var den ganska full och alla har inte gått bussvett- och etikettskolan så mamma väckte en sovande tjej bryskt och sa åt henne att dra ihop sig. Men när vi kom till Piteå så hade hon lugnat ner sig lite och så visade det sig att det visst fanns plats så att vi fick sitta med varandra - för andra som reste tillsammans hade tydligen tagit två säten var till att börja med.

Shoppingen gick väl bättre för vissa än för andra kan vi säga. Min mor till exempel köpte två bord och sex stolar. ett matbord och ett soffbord. Jag och Anna höll oss lite lugnare men vi lyckades ändå komma upp i 900 kr.

Sen blev det lite tokigt för när mamma fick hjälp att packa in stolarna i bussen glömde hon säga att hon skulle till Byske så när vi väl kom till Byske tyckte herr Lestander att det skulle vara riskabelt att packa ut stolarna, han var rädd att allt skulle rasa ut. Alltså satte mor och far iväg till stan på direkten för att hämta hem stolarna, och just det soffbordet glömde vi ju också kvar så de fick de också hämta.

När det blev dags för att sätta ihop de nyinköpta möblerna gömde jag och Anna mig på övervåningen, men jag tror det gick relativt bra för vi hörde då ingenting upp. jJag och Anna roade oss med den nya serien Sherlock på svt - och den kan jag verkligen rekommendera. Det är bara tre avsnitt tror jag så det gäller att passa på, väldigt underhållande.

Började praktiken idag och det känns som vanligt lite nervöst men ändå kul. Skönt att jag fick Christine igen också känner jag, då vet man vad man har att vänta sig. Och så otroligt skönt att slippa Ck3 ett tag!!

Imorgon åker världens bästa Louise till Frankrike, hon ska hålla oss uppdaterade via varen-i-champagne.blogspot.com, jag kommer att följa bloggen slaviskt. Hoppas du får en underbar termin!

Ja jag måste väl nämna det faktum att det inte blev någon medalj för Sverige i handbolls VM, sorgligt men snat. Och jag tar på mig lite av skulden eftersom jag missade dramat på grund av Ikea-resan. Nya tag grabbar - OS nästa!!

Dagens citat: "I have a very common Swedish name... IKEA" (Pheobe)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0