Crazy but I like it!

I lördags var det 30-årsfest för två av mina kusiner (organiserat av moi, Anna och Frida). En heldag i sällskap med Lundmarkare. Det blir inte mycket bättre än så!

Dagen började med en ovanligt tidig uppstigning för min bror som satt klädd och klar i bilen strax efter 11.
12:00 var det dags för dagens första äventyr - Boda borg. Lagen såg ut som följer:

AnnKatrins anfallare - Ann-Katrin, jag, Frida och hennes Tomas
Motto: Hellre vinna på fusk än förlora (tur att vi inte behövde något fusk!)

Marcus mirakel- Marcus, Thomas, Anna
Motto: Det viktigaste är inte att vinna, det är att förnedra de andra

Team Tommy - Tommy, Camilla, Annelie och Issa
Motto: No respect

Och eftersom vi alla (genetiskt) är lite dåliga förlorare var det ju tur att alla lag vann!! Lite underligt att vi alla vann på olika antal stämplar. AnnKatrins anfallare fick ihop hela 13 stycken (trots att det bara finns 12 banor - det ni!). Marcus mirakel lyckades skrapa ihop 6 stycken och Team Tommy fick 7 men en ogiltigförklarades eftersom laget helt enkelt skickat in Tommy själv i en bana = fusk!

15:00 var det dags för dusch och piff inför kvällens vidare strapatser. Fick då en chans att se Marcus "nya" lägenhet (som han bott i sen i somras eller så). Very nice, trots att han ännu inte satt fast listerna i vardagsrummet.

 

Här är två av de piffare som piffade på samma ställe som jag. Resten befann sig hos Frida och Tomas respektive hos Annelie.

17:00 var det sedan middag på Tatung. Piffarna hos Marcus (alltså jag, Marcus, Issa och Tommy) var de enda som kom i tid. Resten kom ca 15 minuter sent och hävdade bestämt att fint folk alltid kommer sent!"



Lite restaurangbilder. Valet av mat sträckte sig från hamburgertallrik till bläckfisk. Någonstans i mitten hittar vi stekt kyckling med chili och lök som tydligen var väldigt starkt:

 
"By the way you don't want to touch the pepper and then touch your eye"
tur att det inte var Ankan själv som beställt det, utan bara ett smakprov av Annas mat.
Om det var någon som undrade så kan jag berätta att allt det som jag smakade på stekt kyckling med ananas, stekt kyckling med chili och lök och hamburgertallrik, smakade bra!

19:00 var det sen dags för resten av kusinerna att ansluta. Tyvärr kom ju inte alla, men vi som var där hade i alla fall väldigt trevligt:
     

Kvällens huvudpersoner fick spela Twister och vinnaren Annelie fick börja att välja lag. Tyvärr måste hon ha valt lite fel för när vi räknade ihop kvällens resultat stod Marcus med lag som vinnare.

Vid 00:00 började vi i alla fall städa ihop och pallra oss hemåt. För vissa långväga gäster var det lite jobbit att säga hejdå - but don't worry babe, vi ses snart ska du se!
Bella, jag och Anna

Vi hade ju en längväga gäst till som förtjäner en bild:

 Josse

Sen bar det alltså av hemåt, det gick sakta men säkert på grund av snöfall och snörök. Den enda olyckan var pommes frites-tappet i baksätet men det slapp ju jag som körde.

Och så avslutar vi väl med en bild på de två 30-åringarna! GRATTIS!!



Dagens citat: "I'dont get older, I just get better!" (Monica i Vänner)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0