Det finns så mycket jag inte förstår

För det första: hur kan en enda människa få för sig att ta död på över 80 oskylldiga? Vad är det för fel på en sådan människa?(Har han inte läst mitt inlägg om djup tanke nummer 2?)

För det andra: hur kan föräldrar göra sina barn så fruktansvärt illa? Vad är det för fel på föräldrar som skriker åt och slår sina barn?



Och så över till en del andra, mindre allvarliga saker, som jag inte heller förstår mig på:
* Jag kan ingenting om säkringar
* Jag vet ingenting om cigaretter/snus förutom att det luktar illa och är farligt
* Jag vet ingenting om ett företag som för ca 20 år sedan sålde lusthus i Byske
* Jag försår inte norska (inte allt i alla fall)

Trots att ovanstående lista, i alla fall enligt mig, känns ganska självklar så tycks det inte helt ologiskt för andra att fråga mig om dessa saker och dessutom förvänta sig att de ska få ett vettigt svar. Här är de svar jag skulle vilja ge:

"Ja, vi säljer säkringar, de hänmger här. Nej jag met inte vilken du ska ha. Hur ska jag kunna veta det?!"

"Men tänk om jag aldrig har rökt en cigarett i hela mitt liv - hur ska jag då kunna veta skillnaden på blend no1 och blend no2?? Ettan har gul förpackning och tvåan har vit - det är så långt min kunskap sträcker sig."

"För ca 20 år sedan var jag ca5 år, hade bott i Byske i ett år, hade inge planer på att köpa ett snurrande lusthus - så nej jag vet inte vad företaget hette."

"Jag bor i Sverige, har bott här hela mitt liv, jag har aldrig ens satt min fot i Norge så min norska är smått bristfällig är jag rädd."


Och så är det en sak till jag inte förstår varför lär sig folk aldrig att man måste ha med sig kontanter när man går på en marknad och det är också bra om man kommer ihåg att gå på toa innan man åker hemifrån!

Idag tänker vi förstås lite extra på alla drabbade i Norge, men jag tänker även på en gammal vän (alltså inte för att hon är gammal utan för att vi umgick förr i tiden) som kämpar för att må bättre!

Dagens citat: "I don't understand... how this happened" (Ross)

Kommentarer
Postat av: Louise

Du har ju visst varit i Norge!

2011-07-25 @ 12:42:09
Postat av: Jenny

Vi tänker på samma saker, iaf de första hemska... Jag blir så arg, ska jaga bort dom från byn!

2011-07-26 @ 20:06:00
Postat av: Förgrymmad kusin

Du uppdaterar din blogg för lite ofta Malin!

2011-08-14 @ 18:39:14
URL: http://stepinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0