Djup tanke nummer 2 och vardagslyx

För typ en evighet sedan skrev jag djup tanke nummer ett (inspirerad av den något märkliga boken Igelkottens elegans), den handlade om att jag ville bli katt i mitt nästa liv (om jag minns rätt).

Djup tanke nummer 2:
Och det här är verkligen en djup tanke. Hur kan det komma sig att det finns människor som får för sig att döda andra människor? Det dör ju en ändå en massa människor. Jag tänker först och främst på naturkatatrofer och andra olyckor med samma omfattning. Varför ska vissa ändå dra upp statistiken? Vi ska ju alla dö, men man är ju glad om man får leva ifred och så länge som möjligt.

Vardagslyx:
Vardagslyx är att vakna klockan tio efter en trevlig kväll med bröllop och grejer, skicka sms till sina vänner och ett par timmar senare spela volleyboll i solen, på stranden med vännerna.

Dagens citat: "Jag kan ju inte måsta gå flera meter!" (Jenny till sin bror när vi spelade volleyboll)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0