Party weekend!

Helgen har varit som en enda stor fest! Och det är precis lika trevligt som det låter. Först var det plattfets i fredags. (För er som inte vet vad en plattfest är så kan jag tala om att det är en fest som hålls bredvid den nygjutna plattan till ett hus som snart ska byggas). Och storfrämmande ända från Skövde som pricken över i:et, men inte ens skövdebordna kunde stjäla shown från storstjärnan Matteus.






Skövdeborna, Lina och  Cissi-polis som såg till att det inte blev allt för villt eftersom hon faktistk skulle ha fest dagen efter - och det var bestämt före!

Tjejerna mot killarna (och inte tanterna mot farbröderna eller något såndant!) i kubbstafett (och inte stafettkubb) slutade med en mycket knapp seger för killarna som fick ner kungen först men jag vill poängtera att vi också hade fått ner alla våra kubbar (eller vad det då heter i plural) (och nu blev jag sugen på kubbar också!).

              

Och så har vi hittat den ultimata leksaken - en fladdermusvante. Den fungerar inte bara bra när man ska roa små barn utan även när man ska dricka något tiktigt kallt:



Sen var det också något om en låt med titeln: "Tiger in the eye", lite småcatchigt kanske men väldigt obekvämt låter det ju!

Och så över till gårdagens fest som var en mer traditionell inflyttningsfest hos Cissi och Robin (om ni inte vet vad inflyttningsfest är så tycker jag att ni kan ta reda på det själva). Även denna fest var mycket trevlig och här fick jag tillfälle att använda min nyinköpta skinnjacka och tjocktröja, båda inhandlade tidigare underdagn på min lilla shoppingspree i Piteå.

Tyvärr bjöd kvällen på en svidande förlust, eller två egentligen men en sved mer än den andra. Att jag inte kunde se skillnad på diverse öl- och sprit loggor var väl inte så överraskande, och det tog jag inte så hårt - men att förlora i musiktävlingar det är något helt annat! Och jag ska inte skylla på resten av laget, men vissa var ju vassare än andra. Men som sagt jag ska inte nämna några namn, men kvällens manlige värd var kanske inte vår farligaste spelare om jag säger så.

Något så ovanlig som en bild på hela the gang (från gymnasiet) organiserades också under gårdagen:


Vädergudarna har varit på väldigt givmilt humör i helgen också - så kort sagt en perfekt helg, och nu skulle jag kunna tänka mig att vara ledig på heltid så man hinner med lite mer trevligheter!

Dagens citat: "Sverige är ju ändå himla fint så här års" (Rudolf)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0