Att leva i en musikal

I lördags påbörjades dn här sommarens enda planerade semestertripp. 08:15 lyfte planet från Falmark och 09:20 landade vi på Arlanda. Där såg jag e-type och Swingfly innan jag sprang på en gammal klasskompis som jag sällskapade med på flygbussen in till centralen. På centralen letade jag snabbt upp buss 830 mot Göteborg och hoppade på.

Sex timmar senare klev jag av bussen (var toa var full - iew - och därför inte kunde använaas, inte av ig i alla fall) i Borås. Issa mötte upp på resecentret och guideade mig till mitt hotell (aka Issa och Christoffers lägenhet). Väl där blev det pizza till middag. Inte riktigt lika bra som Bianco men pizza är ju ändå alltid pizza.

Jag och Issa har annamat den här musikaltrenden som råder. Nedan följer en lista på de låtar som hittills finns med i repertoaren:
* Ja, jag vet inte vad den heter med den är från Sound of Music, "Doe a dear, a female dear, ray a drop of golden sun..." ja ni vet vilken det är. Den dök upp under harry Potter när vi letade det engelska ordet för "hiind" som tydligen är det svenska ordet för "doe".

* Sabre dance, jag vet inte vem han (?) som har gjort låten är..., men vi har lärt oss den genom The Big Bang Theory, den gå rtyp så här dundundundun, darada dundundundun dara.....

* Lite E-type har vi också hunnit med, here I go again

* Den hemska och av alla fruktade "snabbt, stabilt och jättejättebra"

* Sarek Geno eld och vatten

* Och så den här låten som går sä här "Would i lie to you baby, would I lie to you?!"

*Kung Louies underbara Jag vill va' som du

* En klassiker - Spice Girls Wannabe

* (Gamla) Rix Morgon Zoos hit Fikakungen

* Cirkuslåten

Ja nu har jag säkert glömt någon viktig låt, men nu vet ni ungefär hur vår musikal låter - You don't wanna miss it!

om skulle ta och göra sig redo för att möta världen?!

Dagens citat: "Bazinga!" (Dr. Sheldon Cooper) har blivit en hel del Tbbt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0