Nostalig, och varning Lycksele!

Det har varit lite nostalgiinspirerat här i några dagar. I måndags började det med hopprep (bondtolvan och dubbelhopprep) och boll över tak med Anna och Frida. Jag måste säga att Frida gjorde det bra som klarade av att hoppa över repet samtidigt som hon skrattade rätt kraftigt.

Igår var det dags för fler gamla godingar - det var inte mindre än tre styckn 80-talister på fotbollträningen förutom jag och Anna. Lisa L, Sanna HP och Linnea S kändes som den gamla goda tiden. Som om inte detta var nog tittade Bengan förbi en stund också, det var fotboll som det ska vara. Missförstå mig rätt, vi har väldigt bra och engagerade tränare/tjejer nu också men jag pikade väl för ett par år sedan kan man säga.

Och så en liten varning så här i efterhand. Skulle på anställningsintervju i Lycksele idag, och snälla som mina föräldrar är så skjutsade de dit mig (typ 17 mil enkel väg). När vi kom fram var ett besök på en toalett av yttersta vikt så vi gick till Coop i jakt på en sådan, och jo då det fanns en. Tyävrr var det lite kö och hon som var där inne var då inte snabb! Vi kom fram till att hon nog hade lite taskig mage (huvvaje). Men till slut blev det i alla fall min tur - efter det var jag som en ny människa!

Sen dags för lunch. Vi hittade en pizzeria med lite allt möjlit och valde fönsterplats för att se lite folk. Knappt hade vi hunnit sätt oss förrän pappa utbrast "Men n'Roger Viklund borda Blåfors" och mycket riktigt ett par sekunder senare kliver pappas kusin in på pizzerian. Det visade sig vara en rolig filur. han skakde hand med mig och presenterade sig som Greger, sekunden därpå - "Nej int fan het ja Greger int".

Efter det barkade det uför, pappa och Roger underhöll de andra 3-4 gästerna på pizzerian genom att sitta vi varitt bord och ropa till varandra.
(pappa) "Vilket företag är de du jobbar åt nu?!"
(Roger) "Ett sotrt företag, Sverigebyggarna. Visst låt he som ett stort företag, vi är två stycken"

Sen var det något om att Roger åt maten från förra veckan men det var ju inga problem eftersom man kan äta mögelost, och ja... det spårade lite helt enkelt.

Innan det var dags att lämna stan och köra till skolan där jag skulle på intervju ville pappa gå på toa igen. Jag och mamma gick på en skoaffär bredvid Coop under tiden. När vi tyckte att han borde vara tillbaka gick vi ut ur skoaffären och hittade pappa på väg in på Coop igen. Han behövde en femma till eftersom han stoppat i sina fem enkronor och öppnat dörren till toan  - som redan var upptagen!

Så ja, det är väl ungefär så min dag har sett ut. Intervjun gick bra byt he way så hipps vipps blir man inlandsbo.

Idag byter jag ut dagens citat mot tre varianter av ordet "tagit"

Tatt (Issa)
Tage (jag)
Täjje (Maggan)

Välj den variant som du gillar bäst, inget är väl direkt fel men Issa jag är rädd att du hade fått minst poäng på ett (av mina) svenskaprov!


Kommentarer
Postat av: Världens bästa kusin F!

Tage är ju det man säger, men täjje är ju lite fränare, känner mig kluven. Hur som helst så går tatt bort direkt. :p

2011-06-28 @ 00:43:45
URL: http://stepinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0