Storstädning!

Två dagar av intensivt städande närmar sig sitt slut. Igår flyttade vi (det mesta) från Umeå till Byske. Och flyttstädning är ju aldirg kul, jag måste dock erkänna att jag kom rätt lindrigt undan eftersom jag hade opponering på examensarbetet igår (det gick bra, lite småfixbara och sen är man lärare på riktigt! - gulp!).

Man tänker att man inte har så mycket saker men trots att vi hade släp, lastade bilen så full att jag, Anna och mamma fick ta bussen till Byske släpandes på ett par, fyry-fem väskor/påsar så fick vi inte med oss allt. Så det blir en sväng till Umeå, mest troligt på måndag.

Städningen fortsatte idag.

Det sista mamma sa igår innan hon gick och la sig var "imorgon blir det sovmorgon" - fine, tänkte jag det låter ju bra. Men tror ni inte att mamma och pappa hostade ikapp där vid sju. Och döm av allas förvåning när pappa och Tommy vid halv åtta konkade ner valrossen till TV, som mor och far av någon outgrundlig anledning tagit emot av Tages, för trappen. Strax därpå var mamma igång med dammsugaren och inte långt efter (strax efter åtta) började pappa tvätta bilen med högtryckstvätten - den hördes ganska bra genom mitt öppna fönster. Då gav jag upp tanken på sovmorgon och steg upp.

Strax före tio var jag och mamma på Konsum. och när vi kom hem därifrån då, då började storstädet. Vi har rensat den stora garderoben i mitt rum, det blev mycket skräp vill jag lova! Och när jag lika hade ångan uppe tömde jag skrivbordet och rensade korgbyrån också. Damm, damm och lite mera damm!

Satt som bäst och tog igne mig efter detta när det ringde från Konsum - det var kris eftersom ICA hade strömavbrott och därför tvingats stänga (skadeglädje!). Malin to the rescue! Så då belv det jobb i tre timmar.

Hemma från jobbet igen så hade de burit ut mitt skrivbord (helt enligt planen) och ersatt med en av hyllorna från Umeå, så då började uppackandet av böcker. jisses vad böcker - och tänk då stackars Linda som har betydligt mer än mig!

Så för att sammanfatta - nu är det välstädat i mitt rum!

Vi har också testat en av de grenar som pappa förberett för mästarnas mästare som tydligen ska hållas här nästa helg. Det gick väl så där, men nu vet jag i alla fall att hon som blev fröken Sverige 2002 hette Azra Duliman!

Dagens citat : "Gud man får ju passa sig så man inte får nå skit i huvudet... en björk till exempel! Irene när vi cyklade hem från Konsum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0