Andra chansen - se till och ta den nu då!

Jag ska bara börja med att säga att det gick bra på intervjun, han skulle höra av sig i nästa vecka. Det gällde lite vikariat under våren, typ nåra dagar i varje månad. Vore ju snyggt att skriva på cv:t eventuellt hade jag också kunnat få jobba i sommar men tyvärr har jag ju då ingen stans att bo så det blir nog lite knepigt.

Nu över till något mycket viktigare =0), nämligen andra chansen som går av stapeln i morgon. Trots att jag nu i många år varit emot upplägget med dueller så fortsätter Christer B att köra på det.

Duell nummer 1: Jenny Silver vs. Love Generation
Jag hoppas verkligen att Jenny tar det här. Jag tycker ändå att hon borde ha en god chans, hennes låt är verkligen superschlager. Med tanke på att RedOne har ett finger med i Love Genereations låt är den verkligen under all förväntan - inte för att jag hade speciellt höga förväntningar på gruppen men ändå.

Duell nummer 2: Loreen vs. Sara Varga
Här hoppas jag innerligt på Loreen som enligt ryktet ska göra om typ hela sitt nummer och det borde ju inte kunna bli sämre. Tyvärr tror jag att det kan bli svårt för jag tror att Sara Vargas låt har fastnat hos folk på grund av sitt lite udda sound.

Duell nummer 3: The Moniker vs. Linda Pritchard
Linda! Jag hoppas verkligen på henne för han Daniel kändes lite knepig. Varför kallars han sig till exempel för The Moniker? Vad betyder det? Nej jag om Linda bara ser till att spara lite på krutet till sista refrängen så ska nog det här kunna gå vägen.

Duell nummer 4: Shirley's angles vs. Pernilla Andersson
Och här hoppas jag gicetvis på Shirley och co. Jag är fortfarande lite bitter över att de inte gick vidare utan att deras plats av någon underlig anledning gick till The Playtones.Nej kom igen nu brudar - rocka röven av dem!

I en perfekt värld ser alltså semifinalerna ut som följer:

Semifinal 1: Jenny Silver vs. Loreen
Och här håller jag tummarna för Loreen. Om det inte går som jag vill och de andra två bidragen går vidare till den här semin hoppas jag på Sara Varga.

Semifinal 2: Linda Pritchard vs. Shirley's angels
Och även här håller jag stenhårt på Shirley och änglarna. Om det, gud förbjude, blir så att de andra två bidragen tar sig hit så hoppas jag väl ändå på hon Pernilla - men alltså helst inte.

Så då kör vi väl då!

Förresten måste vi ju gratta stafettlagen till sina silver - GRATTIS:
* Ida Ingemarsdotter
* Anna Haag
* Britta Johansson-Norgren
* Charlotte

* Daniel Rickardsson
* Johan Olsson
* Anders Södergren
* Marcus Hellner (som förövrigt ska bli Annas hyresvärd om hon flyttar till Gällivare - trevligt!)

Dagens citat: "Ge mig glitter och glamour här där verkligheten bor" (After dark La dolce vita)

Kommentarer
Postat av: Anette

Ja, det är väldigt dumt av Christer att köra på dethär duellandet...hur mågna gånger ska folket tvingas rösta egentligen!?

2011-03-05 @ 21:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0