Final!

Mina damer och herrar det är dags för final i årets melodifestival. Nu känner vi ju redan till alla låtar så den här gången koncentrerar jag mig lite mer på detaljer. (Nu är jag också 99% säker på startordningen)

1. In the club (Danny)
Först och främst måste vi ge Danny att hans låt verkligen sätter sig - något som alltid är ett stort + såna här sammanhang. Tyvärr är jag rädd att han kommer att slåss om samma röster som herr Saade och förlora. Det bli nog en topp placering ändå men jag tror inte att han åker till Tyskland. Sen var det ju det här med kläder och jag tycker nog att han kunde hotta upp sin outfit lite, lite glitter här och där - det är ju i alla fall schlager. I övrigt vill jag minnas att han hade ett stablit nummer så det är väl bara att gasa på och hoppas på det bästa. Han har ju i alla fall utseendet med sig - right mum!

2. Spring för livet (Sara Varga)
Ja det är ju ingen som kommer att blanda ihop henne med någon annan. Jag tror det kan gå ganska bra för Sara faktiskt, inte vinst kanske men typ ändå femma, sexa någonting. För att öka på sina chanser lite borde hon byta klänning, nu har vi sett den där vita, långa med repet i midjan två gånger och helt ärligt är den ju lite tråkig. Jag skulle föreslå svart eller blått. Hon kan ju inte ha en överdrivet glad färg med tanke på texten.

3. Oh my God (The Moniker)
Ja det verkar ju som att alla utom jag och min syster gillar det här. Men snälla, snälla Sverige vi kan inte skicka det här! Det är något som typ Holland skulle skicka och vi vill inte blandas ihop med dem efter fjolårets magplask. Det kommer att bli en radioplåga, kan inte det få räcka?! Om vi då ska försöka spetsa till nummret så skulle jag rekommendera att skippa de där två tjejerna som springer omkring på scen och gör ingenting - deär överflödiga i ett redan rörigt nummer. Behåll klädbytet från andr chansen det var ju lite kul.

4. 7 days and 7 nights (Brolle)
Tack och lov att han tagit ett artistnamn! Kell är tyvärr inget jättehäftigt namn, jag är ledsen men så är det. Han är ju folkkär så det räcker, tyvärr tror jag inte att han har något att sätta emot de yngre grabbarna. Egentligen vet jag inte vad han skulle förändra för att öka på sina chanser. Han har ju inget att förlora så gör en Jöback och ös på lite extra i finalen så blir det nog en bra placering.Hmm, det känns som att alla kommer att hamna på bra placeringar hittills.

5. E de fel på mig (Linda Bengtzing)
Men det här borde inte komma så jättehgt i resultatlistan i alla fall. Det känns tråkigt trots gott om fart och fläkt på scenen. Och hon verkligen MÅSTE byta kläder! Hon såg ju ut som en korsning mellan en kyckling och en påskkärring. Men som sagt det kommer nog inte att gå speciellt bra, visst är vi less på det här? Jag är då det i alla fall.

6. Leving home (Nicke Borg)
Ja här har ju stylisterna lite att jobba med. Men hur bra de än är på sina jobb så tror jag inte att det kommer att hjälpa. Han blir nog inte sist men jag tror inte att når en topplavering, mest för att motståndet är för tufft för låten är ju inte jättedålig. Jag tycker också att scenframträdandet var lite tråkigt. Jag vet dock inte vad man skulle kunna hitta på för att liva upp det.

7. Me and my drum (Swingfly)
Även om han verkar vara en helylle kille så tror jag att han får det svårt. Låten har inte spelats lika flitigt som de andra och jag tror att folk kommer att glömma bort honom. Det som han skulle kunna göra för att spettsa till sitt framträdande är ju att skippa den där halvrappande bruden som dyker upp i slutet, men det är väl inte särskillt troligt.

8. I'm in love (Sanna Nielsen)
Hur söt och schlagervan hon än är så tror jag inte att hennes låt är bra nog. Den känns precis som Lindas lite väl välbekant. Hennes framträdande är nog så finslipat som det kan bli så för Sanna gäller bara fullt ös och sen är resten upp till Bromölla.

9. The King (Playtones)
Förhhoppningsvis morgondagens jumbo, för jag menar det här är ju inte bra! Och även här har stylisterna fullt upp, vad blir det den här gången - grönställ? rödställ?. Nej usch. Och till råga på allt så var ju scenframträdandet otroligt tråkigt. En grej som jag hoppas att sångaren har jobbat på sen sist, eventuellt med hjälp av Tyra Banks, är det här med att smile with the eyes - för föra gången var det ju som att det var helt tomt bakom ögonen på honom.

10. Popular (Eric Saade)
Lördagens vinnare! Hoppas jag i alla fall. Han var väl i stort sett allt, ett vasst intro, en chatcy refräng och ett spektaulärt nummer. Och så ser han ju helt okej ut den lilla pojken. Som grädde på moset har han ju dragit vinstlotten i startnummerlotteriet. Ja allt känns som upplagt för seger här. Nu gäller det bara att Sverige också förstår detta!!!

Sammanfattning:
1. Eric Saade

2-5:
Danny
Sara Varga
The Moniker
Brolle

6-9
Sanna Nielsen
Linda Bengtzing
Nicke Borg
Swingfly

10
Playtones

Dagens citat: "No pressure, but your whole future happiness now depends on this one single moment" (Bridget Jones Diary)


Kommentarer
Postat av: FRIIIDAML

Måste nog säga att vi tyckte väldigt olika...

2011-03-14 @ 23:06:49
URL: http://stepinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0