Jag säger det igen - alla älskar Älvan!

Ja det är nästan så att man önskar att det skulle bli budgivning på Pensionat Älvan. Alla (de två par) som hittills varit och tittat på vår lägenhet älskar den. Precis som vi  - det är inte utan att man blir lite stolt!

Annars idag så har det ju varit sport hela dagen! Hade man satt sig framför tv:n imorse hade man nog suttit hela dagen. Nu såg jag bara damernas skidskytte och nästan hela herrarnas 15 km, sen tog jag en sväng på IKSU. Jag tänkte att eftersom vi hoppade över vår nydalarunda idag så skulle det gå bättre än sist - men icke. Jag var tung som en elefant och flåsade som en flodhäst. Därför var jag också lite arg när jag cyklade hem. Och inte blev humöret bättre när det fastnade snö under framskärmen så att cykeln gick tyngre och tyngre ju närmare hem jag kom. Ändå var jag tvungen att trampa som en galning eftersom jag i trafikljuset blev upphunnen av en löpare. Denne löpare var sedan snabbare iväg än jag och så var det väldigt dåligt cykelföre precis efter trafikljuset så han liksom drog ifrån - men när jag kom upp på raksträckan kände jag bara att nej, någon måtta får det ju ändå lov att vara på det hela, jag kan ju inte bli ifrånsprungen när jag cyklar! Så jag trampade på utav bara sjutton och kom förvi löparen men det var som att han inte ville släppa taget så jag fick trampa på som en idiot nästan hela vägen hem innan han valde en annan väg och jag kunde slappna av de sista 20 metrarna.

Sen fick jag hjälpa två av grannbarna med ett litet knutproblem. En av småtjejerna hade knytt fast boben runt midjan och nu fick de inte upp knuten. But no worries - Malin to the rescue. Jag fick upp knuten och småtjejerna blev väldigt stolta när jag frågade vem som var stark nog att knyta en så hård knut.

Och så går det väl inte an att vara från Skellefteå och inte nämna AIKs seger idagens avgörande kvartsfinal - Grattis AIK till semiplatsen!

Dagens citat: "Ni kommer att höra talas om mig - det lovar jag er!" (Sally) För att man inte alltid kan vara på topp - men man kan alltid komma igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0