Lägg ner skiten!

Är det bara jag som är less på alla minst sagt dåliga program som går på tv? Jag tänker framför allt på de här dokuprogrammen som typ Ullared, Världens bästa hotell och Sommar i Sverige (eller vad det nu heter). Och kanske ännu värre de här pinsamma historierna som Ensam mamma söker, Big brother och Bachelorette. Som om inte det vore nog me den där typen av tveksam underhållning så finns det typ en miljon matlagningsprogram, av variernade kvalitet. (Jag känner att jag låter lite som pappa i den här frågan). Men kom igen Vad blir det för mat? är det typ det äckligaste, mest ohygieniska matprogrammet ever. Den enda tvkock med fetare hår än Herr Moberg är den där jobbiga, överdrivna, hysteriska mannen i Kniven mot strupen. Jag blir så less!

Skulle det vara så att man slår på tv:n och det inte är matlagning, dating eller någon random människa som storhandlar så är det tävling i att vara så originell som möjligt. Här ryms  tex. Top Model och Project Runway. Man får absolut inte var en vanlig Svensson (eller Smith) för har man något så när normal IQ-nivå så är man inte nog originell.

När vi ändå är i farten med att lägga ner så lägg ner ck3 också - förmodligen värdens sämsta kurs! I och för sig tror jag redan att den är nedlaggd och att den går sista gången nu så förhoppningsvis slipper fler plåga sig igenom den. Tillåt mig bara att ge ett exempel (förutom VFU-rapporten på 10 sidor som vi "inte" har). I studieguiden står det att grupptentan ska läggas ut på Cambro sensat dagen innan tentan - alltså idag. Men nej, våra grupphandledare tycker att det räcker om vi får frågorna imorgon när vi kommer till tentan - så våra frågor läggs inte upp i förväg medan andra grupper har haft sina tentor tillgängliga i typ tre dagar. OCh då går vi alltså samma kurs!

I en liten protest, bara liten, har jag i alla fall beslutat mig för att inte läsa igenom tjafset om kvalitetsutvärdering till tentan. Det känns bara helt onödigt - hoppas gruppen inte tar illa upp men jag har bättre saker att göra med min tid. Som att städa köket till exempel, och hålla koll på Anna när hon är igång med dammsugaren. Idag dammsög hon sönder en lampa (katastrof 1).

Katastrof 2 inträffade när vi belönade oss med en muffins-på-maten efter lunch. Anna hade ätit fisk och råkade olyckligtvis tappa sin muffins i fiskresterna som fanns kvar. Men den gick då ner i alla fall så den blev nog inte så contamineated after all.

Dagens citat: "Är det inte straff nog att bo i det här jä*la landet?!" (Johan Glans)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0