Nostalgi!

Jag har blivit inspirerad av min kära kusin Isabell (http://lifeasbell.wordpress.com/) . Trots att det är hemskt att man är så gammal att man kan säga att det här var min favoritlåt för 11 år sedan så gör jag nu det. Det här var min favoritlåt för (ca) 11 år sedan:

http://www.youtube.com/watch?v=9ro0FW9Qt-4

Och jag måste ju säga att det fortfarande svänger. (Och jo Issa de var alltid lite vassare än Hanson!)

Vi skulle ju kunna gå ännu längre tillbaka i tiden men då känner man sig ju så fruktansvärt gammal.

Kvällsfika nästa!

Dagens citat 1:
"I didn't want to hear it then but I'm not ashamed to say it now
Every little thing you said and did was right for me
I had a lot of to think about, about the way I used to be
Never had a sense of my responsibility
Back then I didn't know why
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes, all that you did was love
Mama, I love you. Mama, I care
Mama, I love you. Mama ,my friend. You're my friend"     (Spice Girls Mama)

Dagens citat 2:
"You think you're quick but I'd like to see you keep up with me
You think you're slick but I'd like to see you pull a trick on me
You think you're so cool Hey big man you're old school
You think you're smart but who the hell d'ya think you're talking to"     (Spice Girls Denying)

Dagens citat 3:
"If you wanna be my lover, you gotta get with my friends"     (Spice Girls Wannabe)

Ja, jag kanske var lite besatt. Att jag fortfarande kommer ihåg texterna är nog ett tecken på det eller? Men håll med om att texterna är lite tänkvärda! (Nu när man förstår vad de betyder vill säga)

Kommentarer
Postat av: Isabell

Alltså. Hur ska jag tackla detta påhopp på (fortfarande) fantastisk musik nu då?! Lite kluven, för Spice Girls-fan var jag ju (även om de aldrig riktigt toppade Hanson). Men alltså... för att bli lite internationell: Spice Girls ain't got SHIT on Hanson! Eller för att uttrycka det i sann Sallyanda: Hanson rockar röven av alla :)

2011-03-07 @ 23:10:14
URL: http://lifeasbell.wordpress.com
Postat av: Isabell

Men jo, visst är det alldeles hemskt att man kan börja kommentera att man hade favoritlåtar för över tio år sedan?! Hej lastgamla?

2011-03-07 @ 23:11:12
URL: http://lifeasbell.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0