Suck!

Först och främst Issa - Spice gilrs var alltid bättre än Hanson och så var det slutdiskuterat! Jag är ju trots allt lite äldre och lite klokare!

Sen och främst - jo Anette jag hoppas verkligen att mitt schlagersjälvförtroende återvänder och att det inte blir som jag nu helt plötsligt fruktar (efter att ha läst Aftonbladet!) att The Moniker ska göra succé. Om han går och vinner är det snudd på bojkott nästa år alltså!

Och så kommer vi då till sucken. Träffade gruppen (Marianne och Maureen, alltså gruppen M) klockan nio i morse på unviersitetet för att skriva ihop ett case. Och det var lite rörigt det där me till slut var vi i alla fall klara och skulle bara svänga ihop en power point på det hela - nej då inser vi att vårt arbete verkligen skulle bli mycket bättre om vi omformulerade själva grundfrågan "Ska vi förbjuda mobiltelefoner i klassrummet?" till "Ska vi tillåta mobiltelefoner i klassrummet?". Ja så då var det bara att flytta om allt och gissa om det bev rörigt på hjärnkontoret av det?! Det är jobbigt att vara svensklärare, det är så lätt att fastna i det där med formuleringar.

Strax före elva fick vi oss i alla fall ett gott skratt när en av de anställda på restaurangen (vi satt på universum) ropade "Ska ni ha smör eller nån annan skit på det här?" Tur att vi hade matlådor med oss man vill ju inte riskera att får skit i maten!

Och där kring två var vi klara. Duktig som jag är hade jag packat gympakläder, som på den gamla goda tiden, och planerat en sväng på IKSU. Men precis när jag parkerade cykeln utanför IKSU slog det mig att jag inte hade IKSU-kortet med mig, det gjorde ont! Nej hej, då var det bara att cykla hem och hämta det då. Konsekvensen av detta lilla missöde blev, förutom den extra cykelturen, att jag befann mig i gymmet under rusningtid, något som jag brukar försöka undvika till varje pris. Och konsekvensen av det blev att min runda i gymmet blev lite si så där seriös.

Sen jag då äntligen kom hem har jag lagat mat (lax oxh potatis), ätit maten, bakat filmjölksbulla, letat upp avhandlingar på ub och duschat. Så nu tänker jag inte göra något mer vettigt idag!

Medan vi i gruppen M satt och suckade på universitetet passade Helena Ekholm på att ta VM-guld, det tycker jag var smart gjort!!

Dagens citat:"What are the chanses really that I'm wrong two times i a row?!" (Patric Jane, The Mentalist) Månadens citat i grisen och så hoppas jag verkligen att det gäller mig och melodifestivalen.

Kommentarer
Postat av: Isabell

Vi har verkligen monumentalt olika musiksmak... Hanson har alltid varit bättre än SG och The Moniker är min favvo!

2011-03-09 @ 20:59:50
URL: http://lifeasbell.wordpress.com
Postat av: Anette

Ja, omän jag hoppas att din schlagerkänsla kommer tillbaka så kan jag inte riktigt hålla med..the moniker var en glad låt som jag hoppas på.

2011-03-09 @ 22:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0