Älvan i trygga händer

Jag har idag fått veta vilka det är som ska ta över våran lägenhet, de var här och tittade för typ en månad sen - två lärare, det blir inte mycket bättre! Och de har lovat att ta väl hand om henne, tyvärr vet jag ännu inte hur det blir med pensionatsverksamheten, men man kan ju alltid prova ringa på dörren och se vad som händer.

Annars så känns det lite bättre idag, jag kom ihåg att byta till sporttopp innan jag for ut och sprang och det är ju alltid ett plus. Och så har jag skrivit drygt 1400 ord idag, visserligen är rätt många av dem lånade från herr Shakespeare men ändå.

Vi har också i bokklubben bestämt att vi som sista bok (gud va tråkigt!) ska välja varsin och sen tipsa, eller avråda för den delen, varandra. För att hitta den bästa boken satt jag och surfade runt lite där jag brukar hitta bra böcker. Jag tror att jag kanske har nämnt Carol O'Connell förr. Hon har en jättebra serie, om poilserna Mallory och Riker och deras absolutely adorable friend Charles, som jag rekommenderar. I alla fall så finns det en sida som har en lista med alla hennes böcker så jag kollade in den för att se om det råkade vara så att det fanns något nytt, det gjorde det inte - inte än men jag hittade den här meningen:

Before Lisbeth Salander, there was Kathy Mallory (http://www.fantasticfiction.co.uk/o/carol-oconnell/chalk-girl.htm)

Coolt!

Dagens citat 1: "Mallory, if Riker set fire to a school bus full of nuns and children, then pushed it off a cliff, I'd have to assume that the nuns and the children had it coming to them. That's faith" (Charles Buttler) Och så vill jag för att förklara detta citat använda ett annat:

Dagens citat 2: "Det gäller att ha modet att vara den man är och inte tappa modet för att man är den man är" (Lilla Dassboken) För just nu tvivlar jag lite på mitt examensarbete - och i förlängingen mig själv. Men för att avsluta positivt så tar vi ett citat till:

Dagens citat 3: "You just have a little faith" (Michael Scofield)

Kommentarer
Postat av: Mrs Scofield

He's just so clever my husband!

2011-05-12 @ 12:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0