Nej men så att...

Jag var med om en liten pinsam incident på IKSU idag... eller ja egentligen var de väl två. Så här var det, eftersom jag har varit lite upptagen i veckan så för att vara lite duktig valde jag total training istället för step dance - det skulle jag inte ha gjort. Eftersom jag aldig varit på just det passet så visste jag inte riktigt vad jag gav mig in på.

Station ett: kettlebells
En gång tidigare har jag provat på kettlebell (då under Annas vakande öga , hon som enlig egen utsago kan allt om kellteballs). De lättaste bellsen (eller vad det då heter i plural) var på 8 kg. Så nu ska jag försöka förklara vad vi skulle göra med the bells. Steg ett var att liksom svinga upp dem i axel höjd, steg två att göra en typ skivstångsvändning, steg tre att göra en axelpress rak upp och steg fyra att få ner dem lite mjukt. Två varv skulle man göra det innan man gick vidare till nästa övning. Det hela hade kunnat gå bra om det inte var för att man skulle ha en kettlebell i varje hand! Herre gud - jag fick ju inte ens upp dem till steg ett. Den vänlige instruktören visade hur man skulle få upp svingen på dem och då gick det lite bättre, jag orkade ibland. Jag skulle gissa att han tillbringade fyra-fem av de totalt sex minuterna med att hjälpa mig och föreslå lättare varianter på de andra två övingarna som ingick i station ett.

Station två:
Rygglyft - inga problem. Hopp upp på en låda - inga problem. Chins -big problem! Men här fanns det ett klenisalternativ så jag klarade mig ändå rätt bra.

Station tre:
"Här ska biceps curlen vara så tung som möjligt, det är därför ni bara gör tre stycken" så sa han när vi gick igenom stationerna. Och här kommer då pinsam incident nummer två - jag orkade inte en bicep cur med lättaste stången! Jaha så den vänliga intruktören ställer den inte så lite förödmjukande frågan "Är det för tungt?" Jag vad ska jag svara - det var ju ganska uppenbart - så han hämtade en lättre stång.

Vi kan väl hoppa över station fyra vid det laget var jag så slut att det blev något av en fuskstation.

Men nu är det glömt - ingen idé att skämmas över det som varit har.

Annars har det väl inte hänt så mycket idag, typ 800 ord till på examensarbetet och så har jag städat lägenheten - och efter det tyckte jag att jag var värd lite glass.

Men nu ska vi ta och avlsuta den där utmaningen. En låt som jag gillade vid den här tden förra året och faktiskt så var det inte så svårt.

dag 30 – min favoritlåt från den här tiden förra året är Telephone med Lady Gaga

Dagens citat: "Ursäkta hon e mellanbarn" (Tiffany Persson) Om att misslyckas på gymmet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0