Pensionat Älvans sista helg

I helgen var sista chansen att bo på pensionat Älvan - och det var många som tog den (allting är ju relativer, eller hur?). Fredag till lördag var det finfrämmande från Ostis, Jenny och Matteus. De hade bokat in en "fullt-ös-medvetslös-week end" så det blev det. Vi hann med en massa roliga saker, som att kasta påsstängare, riva torn av plastmuggar, jaga varandra på alla fyra runt rumsbordet, undersöka scarfs mm.

    

Natten lördag-söndag var det Tommys tur, han var sen i sin bokning och någon transfer var det inte tal om förrän strax efter 01:00 - och då var det ingen i tjänst på pensionatet. Som tur var så skulle en av Älvans anställda, Anna, precis cykla hem från All Star så hon hämtade upp gästen vi kebabvagnen på universitetet. Till skillnad från de tidigare gästerna så var den här gästen mer intresserad av att sova än av att kasta påsstängare.

  

Men det gick ju bra för här tar vi emot alla sorter!


Jag och Anna lagade lite aisatisk pytt-i-panna till middag, och Anna tyckte att vi skulle döpa rätten till wok-i-panna. Det var under den här namndiskussionen som kom vi in på en gammal diskussion som utspelade sig i Grekland 2002 mellan Anna, Isabell och mig själv. Diskussionen i Grekland rörde grekernas, hmm.. ska vi kalla det kreativa bilkörning. En kväll, jag gissar att vi var rätt trötta och ni vet hur kul allting blir när man bli trött, så kom jag och Issa på att grekerna troligen led av "galna tutsjukan" och "tvära nitsjukan" (galna kosjukan och mul och klövsjukan var i farten). Anna ville inte vara sämre så hon klurade ut att de troligen också led av "scharlakansgasen", men det förstår ni ju alla (utom Anna) att det inte var lika bra som de andra sjukdomarna. 

I alla fall så kom vi in på det där vid middagen, att Anna fortfarande inte förstår varför hennes sjukdom inte var lika bra som min och Issas. Så jag försökte förklara, liksom vad är scharlakan, och hur passar det ihop med gasen? Nej hon visste inte vad scharlakan var men hon gissade att sjukdomen var döpt efter den som upptäckte den, kanske typ James Scharlakan. Eller kanske var han arab och i så fall är det nog troligare att han hette Abdula Scharlakan. 

Men nej, än en gång hade jag rätt, scharlakan i scharlakansfeber kommer från att man blir röd på kroppen. Ja okej, det kanske inte var mina exakta ord - men jag sa att det nog hade med färgen röd att göra. Och då passar det naturligvis inte med "shcarlakansgasen"! 


Dagens citat: "Han kanske var shejk, då hette han nog typ Abdula Sharlakan" (Anna) Ja si vettno - va månde det bliva?! 


Kommentarer
Postat av: Isabell

Åh, jag hade glömt. Men vad underbart, jag skrattade så tårarna rann när jag läste om det (ja, jag är nog lite trött...) Sharlakansgasen är fortfarande inte ens nära att vara i samma division som galna tutsjukan och tvära nitsjukan, sorry Anna!

2011-05-31 @ 14:22:22
URL: http://lifeasbell.wordpress.com
Postat av: lovisa

allt bra?:D

2011-05-31 @ 14:31:53
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Sharlakansgasen in my heart forever!

2011-06-18 @ 22:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0