Nu kommer pappa inte ens in i kyrkan...

Det här med bilar är ju inte alltid så lätt. Dagens plan var att jag, Anna, mamma och pappa skulle åka till Umeå för att hälsa på Tommy. Planen gick i stöpet när pappa hittade mystikst gult skum i oljan. Ni som nu känner min far vet att han, trots att han själv hävdar att det är en myt, kan tappa humöret när saker och ting inte går som man har tänkt sig. Men tro det eller ej, jag hörde inte en enda ramsa med fula ord. Annars hade man ju kunnat tänka sig något i stil med Rudolfs harang i Sunes jul när bilen inte startar.

Det mystiska skummet fick också som konsekvens att jag blev tvungen att åka till Lycksele redan idag. Först buss till Skellefteå 12:35. Där hamnade jag bredvid en kille som satt och såg Harry Potter and the Half Blood Prince på sin dator - lite svårt att inte kolla. Anna tyckte att det var perfekt och att jag borde be att få låna ena hörluren, detta gjorde jag dock inte. Sen hade jag knappt två timmar att fördriva i stan innan det var dags för nästa buss. Och jo jag hann shoppa lite, en lång, grå kofta på Kappahl. Istället för den uteblivna ponchon från förra veckan tänker jag.

För er som inte vet det kan jag upplysa om att det är tråkigt att bo själv. Jag tror jag ska tröstäta lite glass sen.
Och så håller vi nu alla tummar vi har för att den nya serien på trean, minns i skrivande stund inte vad den heter men den handlar typ om flygvärdinnor från förr, ska vara bra.

Dagens citat: "I'm so hugry, how can I stay here? Starving for what I hold so dear." (Plumb Hang On)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0