Sanna vänner...

Så hade då stora delar av gänget besökt Lycksele, och genom det förgyllt min helg!

En underbar helg som började i fredags vid 19:15 ungfär, bara 45 minuter för sent. Det var förstås tåget som Louise kom med som ställde till det. I alla fall så hade jag och Louise en mycket trevlig fredagkväll med en massa snack och så lyckades vi hitta en riktigt spännande film på TV också. Dessutom låssades vi att det var första gången som Louise var här så jag fick salt so that my life will always have flavour, bread so that I won't go hungry and a non sentet candle... ja nu minns jag inte riktigt hur det går.

Sovmorgon för oss två på lördagen - nice. Och sen kom de andra, som inte haft sovmorgon, där vid 10 tror jag. Vi åt lite frukost (första för vissa och andra för resten) och sen begav vi oss ner på stan. Trots att det är en väldigt liten stad så shoppade jag lite smått och gott. En mössa och ett pannband bland annat så jag kommer då inte att frysa om öronen i vinter - förhoppningsvis. Jag köpte också en bok om sekter i Sverige, det ska bli spännande, och en tidskriftssamlare och ett spel som visade sig vara väldigt kul. Spelet avslöjade också att Lina faktiskt kan väldigt mycket om bibeln, bland annat det välkända citatet "Som man är klädd får man ligga" och även "Öga för öga, tå för tå". För den som undrar hur man ska vara klädd för att ligga bäst så kan jag meddela att det spelar ingen loll.



På promenad genom stan.

Efter shoppingen blev det en sen lunch, typ vid tre-halv fyra. Efter lunchen, som betsod av caesarsallad, kände vi oss rätt mätta så vi bokade om middagen från sju till halv åtta. Men vi var förstås inte så mätta att vi inte orkade lite godis.

Middagen på hotellet var utsökt. Själv åt jag kyckling enchiladas, very good. Cissi och Jenny var modiga och åt rödig respektive lamm, Anna och Louise åt hamburgare och Lina körde på samma som jag. Vi hade nog hoppats att vi skulle få se en skymt av Jonas Gardell som varit där och uppträtt, men han syntes inte till - vi fick nöjas oss med Göran. Fråga inte vem Göran är, för det vet jag inte, men han satt i alla fall vid bordet bredvid.

Efter många om och men hittade vi sedan fram till nattklubben som ligger under hotellet. Musiken var riktigt bra men de som startat tidigt på morgonen från Skelleftehållet började vara trötta så de åkte hem vid halv tolv. Jag och Louise höll ut till halv ett ungefär. Sen de andra for hann vi med att prata med en av mina elever, få oönskade danstips av en äldre herre och framför allt dansa till Jack Sparrow-låten. När vi sen skulle hem fick vi vänta en halvtimme på taxin, men, men det finns väl int så himla många taxibilar i lilla Lycksele.

Väl hemma var det bara att smyga sig i sägn, en säng som jag för första gången på många, många år delade med min syster. Jag som hamnade ytterst sov ganska gott men Anna hade tydligen känt sig lite begränsad i sina möjligheter till att byta ställning.

Nu har brudarna åkt och de borde ha hunnit hem. Jag har hunnit städa lite och varit ute och sprungit så nu är den stora frågan - vad ska jag äte till middag. En dusch först tror jag dock att det blir.

Tack för en underbar helg my darlings!

Tack också för den fina presenten!

Dagens citat 1: "Som man är klädd får man ligga" (Lina) En ny klassiker, och en säker plats i citatboken!

Dagens citat 2: "Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så
Och en trofast vän är mera värd än guld
Jag vet, vänner prövas genom tidens gång
Sviker aldrig fast din väg är lång
Finns där vid din sida när vågorna slår
Håller det de lovar, det är vänner som består" (Carola) Tydligen en bra väckarsignal, och nu var det vääldigt länge sedan jag hörde den sången men texten verkar ju fortfarande aktuell.

Dagens citat 3: "- Hey Kiki, what are you doing?
                      - I'm trying to get confortable. I'm not usef to sleeping with my underwear on.
                      - well you're gonna!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0