Shopping, släktkalas och spelkväll

Lördagen började med en dusch lite frukost och sen bar det av mot Piteå, med Anna och melodikrysset som sällskap. Vi var rätt grymma ända tills det kom en visa (som tydligen var en schlager från någon gång i tidernas begynnelse). Vi hann hur som helst bara lösa halva för sen var vi framme och det var dags att dra igång shoppingen.

Som vanligt så levererade Piteå! Shoppingen gick great! Det blev bland annat ett par nya skor, tights, en tunika/tröja och ett par jeans - för mig. Och Anna köpte ett par skor, men det var the shoes så jag tror hon var nöjd ändå. 

När hungern blir för stor för att stå i kö och ta ut pengar för att sedan kunna gå på Kappahl och köpa ponchon som du har sett ut då är det dags att åka hem. Hem till någon med mat som inte bor alltför långt borta that is - i detta fallet morfar. Och ja efter att vi satt våra fötter (funkar uttrycket "sätta sin fot" i plural?) innanför hans dörrar så behövde vi minsann inte vara hungriga mer. Först lite snbb lunch fil och typ rimmat sidfläsk eller något sånt. Strax därpå fika, och sen var det ju middag också.

Från fikat och frammåt var det i sällskap med morfar (så klart), mamma, mammas moster Britt och hennes karls Henry, mammas kusin Mia hennes barn Sally och John och hennes man (?) Markus - och till middagen får vi lägga till min moster Bettan och min kusin Markus, även Niklas gjorde ett kortare gästspel.  Trångt, men finns det hjärterum så finns det sjätterum, sen var det där sjätterummet finns är ju en annan sak. Hon som duakde till middagen (vem kan det ha varit?) räknade fel så det slutade med att moffe fick sitta vid köksbänken och äta - oops! Tur att det inte är så långt mellan matbordet och köksbänken på Nitgatan!

Efter middagen bar det av mot Ostvik för spelkväll. Eventuellt skulle man också kunna kalla det för snackskväll - jag vet inte exakt hur många chips och ostrkroksvarianter det fanns att tillgå men jag åt i alla fall av naturchips (möjligen två sorter), cheeseballs, hot crunchers (eller vad de då heter), viking chips och så smakade jag på salt and vinegar chipsen men som jag trodde så var det ingen höjdare även om det inte smakade lika mycket vinäger som chipsen i England.

Vad spelade vi då jo - först blev det en omgång Alfapet. Om jag inte missminner mig så blev jag tvåa, men jag kan ha blivit trea också. Sist vet jag dock att jag inte blev eftersom Anna tog så väl hand om den platsen. Efter Alfapet blev det Jeopardy - det var ett riktigt roligt spel med lite så där varierad svårighetsgrad på frågorna. Bra jobbat också Sara och Jenny som i varsin omgång tog på sig Quiz Master jobbet och utförde det med bravur!

Betyg på lördagen: 5 av 5!

Dagens citat: "- If I keep it it will be like stealing.
                    - Yeah but if you spend it it will be like shopping!" (Rachel) Och jo det blev en del spenderande i lördags är jag rädd, men det var ju i alla fall mina penger så inget stealing här inte!

Kommentarer
Postat av: TOAO

Heter det inte stjärtterum..som i stjärt/rumpa??

2011-10-13 @ 22:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0